کد خبر: 829274
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
مردم شريف ايران!
انقلاب اسلامي ايران كه به رهبري امام خميني(ره) و حضور يكپارچه و مجاهدت مؤمنانه مردم ايران به پيروزي رسيد، زمينه را براي بازگشت به جهان‌بيني اسلامي و حاكميت ارزش‌ها و روش‌هاي ديني فراهم آورد. ملت ايران با انتخاب هوشمندانه نظام حكومتي مبتني بر «ولايت فقيه» راه را براي نيل به آرمان «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» هموار كرد.
انقلاب اسلامي، طي قريب چهار دهه حيات پربركت و دوران‌ساز خويش، با ايستادگي در مقابل نظام سلطه و قدرت‌هاي زياده‌خواه جهاني و هماوردي با دشمنان و رقيبان تمدني و تاريخي خود، با گسترش آزادي‌ها و تأمين استقلال و استقرار امنيت و ثبات در كشور و پيشرفت‌هاي شگرف آموزشي، علمي و فناوري، افزايش سطح رفاه عمومي و ... ، ايران را به يك قدرت بلامعارض منطقه‌اي و قدرت مطرح جهاني بدل كرد و الگوي انقلاب اسلامي، امروز الهام‌بخش همه ملت‌هاي تحت ستم و آزاديخواه قرار گرفته است.

و اين همه، به سبب ايستادگي و پايمردي ملت ايران بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب خويش و رهبري پيامبرگونه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله) و به مدد فداكاري ايثارگران و خون پاك شهيدان بزرگوارمان حاصل شده است. اما حقيقت آن است كه با وجود اين دستاوردهاي عظيم و به‌رغم تلاش‌هاي فراوان صورت گرفته در دوران پس از انقلاب، هنوز آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي و انتظارات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري(مدظله) به تمامي محقق نشده‌اند و چشم‌انداز زيبا و شوق‌انگيز جمهوري اسلامي به منصه ظهور نرسيده است و مردم به همه آرزوهاي خود در ايجاد يك نظام مردم‌سالار ديني نائل نشده‌اند.

مشكلات اقتصادي كه بيكاري جوانان، ركود اقتصادي و گراني و كاهش قدرت خريد مردم در رأس آن است، همچنان مهم‌ترين مسئله كشور است، با وجود ارتقاي سطح رفاه عمومي و تلاش‌هاي صورت گرفته براي گشايش در معيشت مردم، هنوز بسياري از مردم زير خط فقر قرار دارند و از تأمين معاش روزانه خود عاجزند. فساد اداري و فساد اقتصادي با ارقام نجومي و دريافت‌هاي نامتعارف و ناعادلانه مديران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است. ما آشكارا اعلام مي‌كنيم اين وضعيت و وجود اين مشكلات، شايسته نظام جمهوري اسلامي نبوده و در شأن مردم انقلابي و فداكار اين سرزمين نيست. پذيرفته نيست كشوري برخوردار از منابع سرشار و ثروت‌هاي فراوان مادي و سرمايه عظيم و لايزال انساني كه آن انقلاب شكوهمند را به پيروزي رساند و در دفاع مقدس هشت ساله خود، بر اراده جهاني براي تصرف سرزمين و شكستن عزت و كرامتش فائق آمد و امنيت كشور را در اين جهان ناآرام و پرآشوب و منطقه‌اي كه از زمين و آسمانش شراره‌هاي جنگ و فتنه و قتل و غارت مي‌بارد، به اوج رساند و آن پيشرفت‌هاي شگرف را در عرصه علم و فناوري آفريد، دست‌به گريبان چنين مشكلاتي باشد. ما اطمينان داريم اين ملت بزرگ به‌رغم تهديدهاي دشمنان، ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي بي‌بديلي براي غلبه بر مشكلات و موانع، سدكننده راه پيشرفت خويش در اختيار دارد و همان‌گونه كه رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأكيد كرده‌اند، هرگاه به مباني و ويژگي‌هاي انقلاب خود تمسك كرده‌ايم و نيروي زلال و لايزال مردم به صحنه آمده است، بر مشكلات غلبه كرده‌ايم و هرگاه به جاي اعتماد به نيروي ملت و توانايي‌هاي داخلي به بيگانه چشم دوختيم، ناكام مانده و زيان كرديم. توفيق و دستاوردهاي انقلاب، حاصل انقلابي عمل كردن و تكيه و اعتماد به مردم است و آسيب‌ها و انحراف‌ها محصول غفلت دولت‌ها و مسئولان از اين حقيقت روشن!

با كمال تأسف بايد اذعان كرد بسياري از مسئولان و مديران اجرايي كشور از هر يك از جناح‌ها و سليقه‌هاي سياسي كه عهده‌دار مسئوليت بوده‌اند، به تدريج از روحيه و منش انقلابي و از مردم و مستضعفان كه ولي‌نعمتان آنها بوده و هستند، فاصله گرفته و برخي از آنان به اشرافي‌گري و رفاه‌طلبي و ثروت‌اندوزي روي آورده‌اند و از سوي ديگر، مردم، حضور موثري در اداره كشور نداشته و نتوانسته‌اند به وظيفه انقلابي خود در نظارت و مراقبت بر عملكرد مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي و نقد آنان و مطالبه‌گري از آنان عمل كنند. پيشنهاد ما اين است كه براي عبور از تنگناهاي اقتصادي و نجات كشور از مشكلات و معضلاتي كه آن را از حركت در مسير پيشرفت و اعتلا بازداشته است به اصول و ارزش‌هاي اسلام و انقلاب بازگرديم و با همفكري و همدلي، راه را براي حضور موثر و مستمر مردم در اداره كشور هموار كنيم و موانع حركت رو به جلو و عوامل سدكننده پيشرفت را از سر راه برداريم. ما، جمعي از دردمندان و دغدغه‌داران، با توكل بر خداي متعال و اميدوار به نصرت الهي و با آگاهي از قدرت و توانمندي‌هاي كشور و ظرفيت‌هاي بي‌بديل نظام جمهوري اسلامي و با علم به فرصت‌هاي فراوان منطقه‌اي و بين‌المللي و با اعتماد به ظرفيت عظيم ملت ايران، پيشقدم شده و با اعلام افراد زير به عنوان پايه‌گذاران اين حركت از تمامي نيروهاي انقلاب، دردمندان و دلسوزان، صاحبان انديشه و اراده، از اقشار مختلف مردم در پهنه جغرافياي كشور عزيزمان ايران، دعوت مي‌كنيم در اين جهاد مقدس شركت كنند و در يك جبهه فراگير و مردمي براي كارآمدسازي نظام اجرايي كشور، تحول در وضعيت اقتصادي مردم، مبارزه با فساد و هموار كردن مسير پيشرفت و عدالت متحد شوند.

«جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي» كه عنوان اين حركت مردمي و خيزش عمومي است، در نخستين گام به تشكيل «مجمع مردمي نيروهاي انقلاب» همت خواهد گماشت. اين مجمع كه برخاسته از متن نيروهاي مؤمن و انقلابي سراسر كشور است، با توجه به انتخابات پيش‌رو كه با عنايت به شرايط كشور، بسيار مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود، در فرآيندي مشاركتي و مبتني بر مردم‌سالاري، خط مشي سياسي و اهداف و برنامه‌هاي جبهه را معين و اعلام خواهد نمود. من‌الله‌التوفيق و عليه التكلان.
محمدحسن رحيميان، يحيي آل‌اسحاق، مهدي چمران، حميدرضا حاجي‌بابايي، رضا روستاآزاد، محمود خسروي‌وفا، مهدي محمدي، عليرضا مرندي، نادر طالب‌زاده، مرضيه وحيددستجردي.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار