کد خبر: 829259
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
نامه مسعود کيميايي به دبير جشنواره فجر
 به نظر مي‌رسد اختلاف مسعود کيميايي، کارگردان و منصور لشگري‌قوچاني، تهيه‌کننده فيلم «قاتل اهلي» به اوج خودش رسيده است. پس از آنکه چند روز پيش کيميايي در گفت‌و‌گويي اعلام کرده بود به دليل ناقص بودن فيلمبرداري «قاتل اهلي» اين فيلم را اثر خود نمي‌‌داند، حالا اين کارگردان نامه رسمي به دبير جشنواره فجر را که مدتي پيش نوشته بود، رسانه‌اي کرده است. او در اين نامه خواستار جلوگيري از نمايش فيلمش در جشنواره فجر شده است.

کيميايي در نامه‌اي که باني فيلم امروز آن را منتشر کرده دلايل خود را در پنج بند براي محمد حيدري، دبير سي و پنجمين دوره جشنواره فجر بازگو کرده است، اين کارگردان نوشته است: «فيلم «قاتل اهلي» را بدون اطلاع من، مدير فيلمبرداري، برنامه‌ريز، دستيار اول کارگردان و بخشي از بازيگران، تهيه‌کننده فيلم تعطيل کرده است. يکي از احتياجات تأليف هنري، پول است. مگر آن‌کس که پول مي‌دهد مي‌تواند تأليف اثري را تعطيل کند؟ 1- فيلم «قاتل اهلي» نوشته و ساخته من تمام نشده است، فصل‌هايی مانده و کارهاي ديجيتالي آن مانده است. 2- موسيقي اين فيلم با نظر و حضور در اجرا با بنده است. 3- دفتر عکس‌نويسي (دکوپاژ) اين فيلم در خانه من است، چطور فيلم مونتاژ شده در حالي که کارهاي آقاي دهقان را در مونتاژ مي‌رسند، اما لازم به ذکر است هر مونتور ديگري بدون دفتر عکس‌نويسي نمي‌تواند داستان، ريتم و حجم مدت فيلمي را حدس بزند. 4- دستمزد بعضي از عوامل مانده است. 5- پرده‌هاي تبليغاتي فيلم با نظرگاه اين بنده يک‌سو باشد.»

او يک بار ديگر تأکيد کرده است: «فيلم قاتل اهلي هنوز تمام نيست، فيلمبرداري مي‌خواهد، موسيقي مي‌خواهد، تدوين کامل مي‌خواهد. در غير اين صورت تقاضا دارم اين اثر نيمه مرا براي نمايش در جشنواره فجر يا هر جاي ديگري متوقف كنيد. اين اثر مخدوش، زخمي و نيمه‌تمام است، حتي نمايش خصوصي آن هم از نظر اين مؤلف جرم است.» اما نکته جالب توجه در مورد اين نامه اين است که تاريخ آن به دو هفته قبل برمي‌گردد. در خبرها آمده بود که مدتي پيش جلسه‌اي با حضور طرفين ماجرا برگزار شد و تهيه‌کننده ملزم به رعايت سه شرط از جمله فيلمبرداري دو سکانس باقيمانده، انجام مراحل فني با نظارت کارگردان و تسويه‌حساب با عوامل پروژه شد. به نظر مي‌رسد در دو هفته اخير تهيه‌کننده به هيچ‌کدام از شروط عمل نکرده و اين هم دليلي براي انتشار نامه کيميايي به دبير جشنواره شده است. با شناختي که از مسعود کيميايي وجود دارد به نظر مي‌رسد لشگري قوچاني چاره‌اي جز رعايت شروط کارگردان ندارد، مگر آنکه بخواهد وارد درگيري حقوقي با کارگردان کهنه‌کار سينماي ايران شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار