کد خبر: 827303
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از کسب 70 مدال رنگارنگ در کارنامه موفق دانش‌آموزان ورزشکار کردستانی خبر داد.

رشید قربانی امروز در گفت‌و‌گو با جوان در کردستان اظهار کرد: در سال‌تحصیلی 95-94 دانش‌آموزان با استعداد استان در مسابقات کشوری 70 مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز را در رشته‌های ورزشی کسب کردند و 15 تیم استان در رشته‌های مختلف به جمع برترین‌های کشور راه یافتند.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت ورزشی جزو یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش استان کردستان به شمار می‌رود، افزود: کسب سه دستاورد بزرگ آموزش و پرورش استان در حوزه تربیت بدنی، جشنواره خوارزمی و پروژه مهر از افتخاراتی است که توسط آموزش و پرورش کردستان کسب شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته از طریق معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، برای نخستین بار ورزش دانش‌آموزی استان رتبه هشتم کشوری را کسب کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه رتبه ورزش دانش‌آموزی استان در سال 92 در جایگاه بیست و سوم کشوری، در سال 93 در جایگاه بیستم و در سال 94 در جایگاه پانزدهم کشوری قرار داشت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اهتمام کلیه دست‌اندرکاران حوزه تربیت بدنی استان و درخشش دانش‌آموزان کردستانی در مسابقات مختلف در سال 95 برای نخستین بار رتبه استان تک رقمی شد و کردستان موفق به کسب رتبه هشتم کشوری شد.

قربانی در خصوص کارنامه موفق استان در جشنواره جوان خوارزمی در سال 95 نیز بیان کرد: حاصل حضور دانش‌آموزان در سنوات گذشته، حداکثر کسب دو رتبه برتر کشوری بوده است.

وی اظهار کرد: در سال 95 دانش‌آموزان استان با درخشش در این مسابقات، چهار رتبه برتر کشوری را کسب کردند.

وی با بیان اینکه استان برای اولین بار موفق به کسب رتبه سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی شده است، گفت: سه طرح دانش‌آموزان استان در مرحله کشوری هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی به عنوان طرح برتر برگزیده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: در این مرحله طرح علیرضا معظمی از ناحیه یک سنندج در گروه علمی کشاورزی و منابع طبیعی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد، طرح فرید امیری از ناحیه یک سنندج در گروه علمی زبان و ادبیات فارسی سوم شد و طرح مشترک آلا و سبا عزیزی از ناحیه دو سنندج در گروه علمی علوم زیستی و پزشکی رتبه سوم کشوری جشنواره را بدست آورد .

قربانی تصریح کرد: استان کردستان با داشتن 3 طرح برگزیده در زمینه‌های علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و زبان و ادبیات فارسی پس از شهر تهران و کرمان با 5 طرح، فارس با 4 طرح و همتراز با خراسان رضوی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی همچنین به موفقیت آموزش و پرورش کردستان در اجرای پروژه مهر در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: با تلاش تمام فرهنگیان و دست‌اندرکاران امر، استان در سال‌های 93 ، 94 و 95 رتبه برتر کشوری را کسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان با تبریک موفقیت و دستاوردهای کسب شده به فرهنگیان، دانش‌آموزان و عموم هم استانی‌های عزیز، از تلاش صادقانه مجموعه خدوم فرهنگیان، مدیران و کلیه دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت استان تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار