کد خبر: 826315
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از برگزاری نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای کشور در سنندج خبر داد و گفت: موزه عروسک‌های ایرانی سال آینده در کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش جوان از کردستان، سید محسن علوی در جمع معاونین و کارکنان اداره‌کل میراث فرهنگی در سنندج اظهار کرد: نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای کشور به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی در مورد جزئیات و اهداف برگزاری این گردهمایی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم عروسک در فرهنگ ایرانی و همچنین وجود اساتید بزرگ کردستانی همچون بهروز غریب‌پور، حمیدرضا اردلان و غیره در این زمینه نخستین گردهمایی مدیران دفاتر استانی یونیمای کشور در 22 آذر ماه امسال به مدت سه روز در سنندج برگزار می‌شود.

به گفته وی، این گردهمایی به همت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان و با همکاری مبارک یونیما، استانداری کردستان، فرمانداری سنندج، شهرداری سنندج و حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود.

وی از افتتاح نخستین موزه عروسک‌های ایرانی در شهر سنندج، اضافه کرد: موزه عروسک‌های ایرانی گامی مهم در جهت ثبت، حفظ و شناساندن فرهنگ اصیل ایرانی به جوانان امروز و آینده کشور خواهد بود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، راه‌اندازی موزه عروسک‌های ایرانی در شهر سنندج می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی به کشور و استان باشد.

وی در پایان از کردستان به عنوان یکی از استان‌های بکر و با ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری نام برد و تصریح کرد: باید با معرفی هرچه بیشتر استان از طریق رسانه‌ها و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف زمینه جذب گردشگران در نتیجه توسعه اقتصادی را در شهرها و روستاهای استان فراهم سازیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار