کد خبر: 824316
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
هيچ‌كس بهتر از معمار و طراح يك مجموعه نمي‌داند فلسفه و چرايي اجزاي آن چيست. معمار كبير انقلاب و خلف صالح وي مي‌توانند بسيج را تعريف و توصيف كنند.
محسن پيرهادي*
بهانه‌اي كه بهاي زندگي‌ام شدهيچ‌كس بهتر از معمار و طراح يك مجموعه نمي‌داند فلسفه و چرايي اجزاي آن چيست. معمار كبير انقلاب و خلف صالح وي مي‌توانند بسيج را تعريف و توصيف كنند. حضرت امام آن را شجره طيبه ناميدند و رهبر معظم انقلاب نيز آن را الهام خداوند به امام قلمداد نمودند. همه اينها نشان از امري فراتر از حالت عادي دارد و اصلاً همين عامل باعث شده به‌رغم گستردگي جنگ و ناامني در كشورهاي همسايه، ما در ايران اسلامي قدر اين نعمت مجهول را ندانيم و شاكر نباشيم. شاكر خداوندي كه اين مردم را برگزيده و كسي مثل امام خميني را پيشواي آنان نهاده، شاكر حضرت روح الله كه بسيج را براي ما به وديعت گذاشت، شاكر حضرت سيد علي كه علم را به دست با‌كفايتش گرفت و بسيج را به قله برد.

اين را همه بسيجيان مي‌دانند كه سبك زندگي و تعيين مسير حيات خود را مديون مكتب بسيج هستند. بسيجي از بسيج ياد گرفته كه مي‌شود كارهاي بزرگي انجام داد و هيچ توقع مادي نداشت، مي‌شود بعد از اردوهاي جهادي طعنه بشنوي و مورد تهمت قرار بگيري، ولي مصمم تر از قبل، عمل كني، مي‌شود مسئوليت دولتي نداشته باشي ولي براي كمك به مردم پيشگام و داوطلب باشي، مي‌شود براي مردم خون دل بخوري و از قضا از برخي فحش هم بخوري ...
تلخ بود؛ واكسن فلج اطفال را مي‌گويم ولي شيرين شد وقتي شنيديم اين بيماري با همت بسيجيان در كشور، ريشه كن شد.

بسيجي آماده بوده، هست و خواهد بود، از زمان دستور امام براي حضور در جبهه‌ها و دفاع مقدس و تقديم هزاران شهيد گلگون كفن تا فتنه‌هاي ريز و درشتي مثل كوي دانشگاه و 88 و اين روزها هم در جمع مدافعان حريم اهل بيت. بسيجي عرصه را مي‌شناسد، فرمانده تا لب تر مي‌كند سنگرهاي فتح شده رؤيت مي‌شود. فرمان جهاد علمي كه صادر شد، بسيجيان به صف شدند و مرزهاي علم را درنورديدند، آنقدر كه دشمن نتوانست حضور و ظهورشان را تحمل كند و دست به رفتار شنيع ترور زد كه البته از ضعف آنان بوده و هست.  در ديگر حوزه‌ها مثل فضاي مجازي و جنگ نرم نيز، همين قاعده جاري و ساري هست و افسران جنگ نرم از همين بسيجيان به صف شدند. چه سرمشق نيكويي است بسيج، براي كساني كه اين روزها درگير مقابله و مقاتله با كفار و منافقين هستند در عراق و يمن و سوريه و ... .
پياده روي اربعين را با دوستان بسيجي ام شناختم و خادم اين راه شدم و اين را هم از توفيقاتي مي‌دانم كه به واسطه بسيج، رزق و روزي ما شد.  تحصيل و معنويت را با دانشجويان بسيجي در دانشگاه تجربه كردم. رفقاي خوبم را در پايگاه بسيج مسجد محله مان پيدا كردم و همه اينها بهانه خوبي شد كه بهاي همه زندگي‌ام گرديد.
*عضو شوراي شهر تهران
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار