کد خبر: 819263
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
حمیرا رحیمی

مهندس کوروش نادر بنی اخیرا بر کرسی مدیر عاملی شرکت آب منطقه ای استان نشسته و بنا دارد این کشتی عظیم را در دریای پرتلاطم سوالات و ابهامات و انتظارات و ... هدایت کند که بنده هم بعنوان عضوی از جامعه رسانه ای استان این انتصاب را به فال نیک گرفته و امیدوارم در راستای منافع استان قدم برداشته و موفق شوند .

نگارنده که بیش از ده سال در عرصه مطبوعات فعالیت می نمایم و جلسات تودیع و معارفه بسیاری از مدیران را شاهد بوده ام لازم می دانم نکاتی را در این رابطه بیان کنم : در جلسات تودیع و معارفه مدیران ، مسئول یا مسئولان معارفه کننده از مدیری که در حال تغییر است تعریف می کنند گاهی تعریفی که خودش هم باور نمی کند گاهی برای حاضرین سوال پیش می آید که با این اوصافی که از خدمات مدیر قبلی می شنوند پس چرا از مسئولیت کنار گذاشته شده است .

بماند مدتهاست از شعار دولت پاسخگو و  و عده شفاف سازی می گذرد اما در هیچ یک از این تغییرات علت برکناری گفته نمی شود نه استاندار و نه ... نمی گویند چرا مدیر قبلی برکنار شد . گاهی در شبکه های مجازی و یا بعضی از رسانه ها موضع گیری هایی صورت می گیرد ولی زود به فراموشی سپرده می شود بدون اینکه نقدی موشکافانه و منصفانه بر عملکرد مدیر برکنار شده انجام گیرد. از جمله زوایای پنهانی که در این تغییرات و رفتن و آمدن مدیری ،  اندیشمندان را به فکر فرو میبرد تغییر بدون نقد عملکرد مدیر قبلی  است تغییری که شاید برای باری به هر جهت انجام شده بود یا از سر ناچاری و گاها بدون شناخت  .!

به راستی آیا تا به امروز دیده اید که مداحان در مراسم ختم ، مرحوم را به بهشت برین نفرستاده باشند؟ مداحان آنچنان از خوبی های رفتگان مرحوم یا مرحومه  با صدای بلند و رسا می گویند که انگار در طول عمرشان خطا یا اشتباهی را مرتکب نشده و استغفرالله انگار معصوم بوده است .البته همه قبول داریم آدم هایی که بقول معروف دستشان از دنیا کوتاه شده باید مورد گذشت زنده ها قرار گیرند ولی اگر این رفتگان اهل خدمت به محرومین و کمک به مستمندان بودند در  جامعه ما دیگر فقیری وجود  داشت !! و یا  علت هزاران آدمی که امروزه در سطح شهر و در همسایه و کوچه و بازار دعوا به راه می اندازند و سالی 12 میلیون پرونده در کلانتری و پاسگاهها تشکیل  می شود براستی  متعلق به چه کسانی خواهند بود !!

گاهی مراسم تودیع و معارفه مدیران دستگاههای دولتی ما چنین است که کمتر از مراسم ختم در حسینیه و مساجد نیست . در تودیع هر مدیری که شرکت می کنیم متن های سخنرانی از قبل تعیین شده ، محاسن و تلاش ها و زحمات بدون خدشه آن مدیر ، چنان عجیب و غریب از زبان مجری چرب زبانی گفته می شود که نمی دانیم علت برکناری اش پس چه بوده است ؟! متاسفانه مدیرانی منصوب می شوند که دلیل انتصابشان بیشتر انتساب است گاهی مدیرانی منصوب می شوند که دانایی ، تعهد و تجربه در آنان نادر است و تنها دلیل این انتصاب ها بیشتر اعتماد مدیر بالاتر است نه چیز دیگر. ای کاش در این تودیع ها حاصل فعالیت های مدیر مربوطه مورد نقادی قرار می گرفت ضعف مدیریتی ، رکود و توقف طرح ها ، قفل شدن سیستم ، برخورد نامناسب با کارکنان و ... بایستی مورد سوال قرار گیرد.

اینچنین است که مراسم های تودیع و معارفه بیشتر به مجالس ختم شبیه می شوند اما کسی از بی عرضگی ، نداشتن تجربه ، پر ادعا  و صاحب نظر بودن در همه تخصص ها و ... صحبتی نمی کند؟  آیا عملکرد دو یا چند ساله مدیر برکنار شده  مورد نقد منصفانه قرار می گیرد تا عبرت دیگران شود  ؟ امیدواریم اکنون که مهندس کوروش نادری بنی که از خانواده معزز شهداء ، متخصصی از بدنه وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای استان است و با پیچ و خم های مسائل و مشکلات آب استان اشراف کامل دارد بتواند کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارد و مانند بعضی نشود که حتی مجلس ختمی برای آنان برگزار نشد و . . .

با آرزوی موفقیت برای تمامی مدیران پر تلاش استان مان .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر