کد خبر: 817698
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به کوشش معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان ؛
برخي مي گويند: ايمان به دل آدم است ، آدم بايد دلش پاك باشد،اگر موهاي سرت هم بيرون باشد كه مهم نيست!! اين افراد معتقدند؛ ايمان افراد به ظاهر آن ها هيچ ربطي ندارد.

برخي دیگر مي گويند: "چرا براساس ظاهر افراد قضاوت مي کنيد؟ ايمان به دل آدمه! خدا خودش مي دونه من چقدر عاشقش هستم، ولي نمي تونم حجابو قبول کنم!" اين افراد معتقدند؛ ايمان افراد به ظاهر آن ها هيچ ربطي ندارد، مهم اين است که ايمان و اعتقاد در دل انسان باشد. دل انسان بايد با خدا باشد.

پس مي توان همه ي اعمال را کنار گذاشت

اگر بپذيريم که با داشتن دل پاک و عشق به خدا مي توانيم برخي اعمال را انجام ندهيم، پس اعتبار همه اعمال ديني ساقط مي شود زيرا هر کس مي تواند اين توجيه را در مورد هر حکمي از دين که باب ميلش نيست بکار ببرد، مثلا” بگويد: «من نماز نمي خونم، روزه هم نمي گيرم اما خدا خودش مي دونه دلم پاکه و عاشقش هستم. خدا خودش مي دونه من چقدر دوسش دارم اما من نمي تونم به پسرعموم دست ندم.»

از کوزه همان برون تراود که در اوست

اگر يک فرد ايمان واقعي داشته باشد، بايد عمل او نيز نشان دهد که اين فرد به خداوند و دستورات او ايمان دارد يا نه. در هيچ جايي از دين اشاره نشده است که ظاهر يک مؤمن اهميتي ندارد و مهم ايمان او در قلب و دل است بلکه بر عکس در روايات توصيه هاي بيشماري در خصوص ويژگي هاي پوشش يک مسلمان آمده است.

يک انسان صادق نمي تواند ادعا کند با اعتقاد است اما در ظاهر طور ديگري جلوه کند، و او توقع داشته باشد که ديگران از روي علم غيب، باطن او را بينند و بر اساس ظاهرش از او شناخت پيدا نکنند. ضرب المثل قديمي مي گويد؛ از کوزه همان برون تراود که در اوست.

فرض کنيد همسرتان شما را دوست دارد و به شما ابراز عشق هم کرده است در جايي اورا مي بينيد که با زنان ديگر گرم شوخي و خنده است، وقتي به او اعتراض مي کنيد در جواب مي گويد: من قلبا” تو را دوست دارم فقط در ظاهر با اين خانم ها شوخي مي کنم اما در دلم هر لحظه به ياد تو هستم. آيا اين توجيه قابل قبول است؟ آيا ظاهر رفتار ما مي تواند با باطن عمل ما ارتباطي نداشته باشد؟

وقتي برخي زنان و دختران در جامعه با پوشش هاي زننده رفت و آمد مي کنند بطوريکه حتي نگاه هاي زنان ديگر نيز به سمت آن ها خيره مي شود، اگر بپذيريم که آن ها دلشان پاک است و نيت بدي ندارند، اما نمي توان پذيرفت اين زنان، زنان با ايمان و مقيد به آداب اسلامي هستند.

آيت الله ناصري از اساتيد حوزه علميه اصفهان بيان مي كنند: «کسي نيست بگويد من خدا را دوست ندارم؛ همه دوست دارند، اما شرط دوست داشتن تبعيت است.» بنابراين وقتي برخي مي گويند ما در دل و قلب خود ايمان به خدا داريم و عاشق خدا هستيم اما ضرورتي براي حجاب نمي بينيم، در جواب بايد گفت اتفاقاً پرروردگار مهربان خواسته است شما زنان با ايمان را با حجاب ببيند.

سرهنگ جهانگير كريمي – معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
1
احسنت
ولی کاش در آخر مثال غنی تری به جای زن و همسر... میزدید
قانعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
2
تار کنید عکس رو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر