کد خبر: 812448
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: صنوبرکار شازندی، یکی از چهار نامزد دریافت عنوان تولید کننده برتر ملی برتر کشوری در این حوزه است.

یوسف یوسفی مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی فزود: این کشاورز شازندی با کاشت 3500 نهال صنوبر در روستای چشمه سار از توابع این شهرستان و نگهداری و رسیدگی مناسب به این درختان توانست به عنوان یکی از نامزدهای برتر کشور در حوزه صنوبرکاری مطرح شود.
وی ادامه داد: این نهال ها در زمینی به مساحت چهار هکتار به شکل ردیفی کاشته شده و برای افزایش صرفه اقتصادی در فاصله این درختان اقدام به کاشت یونجه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی بیان کرد: بهره برداری از این درختان در دراز مدت است صرفه اقتصادی فروانی به همراه دارد.
رئیس گروه کشاورزی و منابع طبیعی دفتر ترویج جهاد کشاورزی در بازدید از مزرعه این صنوبرکار شازندی گفت: تشویق، ترغیب و ایجاد نمونه ها و الگوسازی مناسب برای کشاورزان از اولویت های این سازمان است.
علی اصغر پالوج افزود: هر ساله استعلام ها از استان ها گرفته و با بررسی های لازم، چهار نفر به عنوان کاندیداهای برتر انتخاب می شوند و با حضور در محل، از نحوه انجام کشت توسط بهره بردار بازدید به عمل می آید و بر اساس بررسی های انجام شده نمونه برتر انتخاب می شود.
رئیس گروه کشاورزی و منابع طبیعی دفتر ترویج جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه صنوبرکاری در راستای صیانت از جنگل های شمالاست چرا که گونه صنوبر با رشد سریع می تواند بخشی از چوب مورد نیاز کشور را تامین کند.
پالوج یادآور شد: این صنوبرکار شازندی در نشست آتی به عنوان تولیدکننده نمونه کشوری در هفته منابع طبیعی معرفی می شود.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار