کد خبر: 810769
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با همت و تلاش هنرمندان در عرصه‌های مختلف باید اقتصاد هنر در استان اردبیل پا گرفته و تقویت شود.

به گزارش جوان از اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی 27 نفر از خوشنویسان اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل اظهار کرد: ما در کنار حمایت از هنرمندان برای فروش آثارشان و همچنین تأمین مکان مناسب برای فعالیت آنها انتظار به حقی از هنرمندان داریم و آن اینکه اقتصاد هنر را در این استان به هر شکل ممکن رونق داده و به توانمندسازی آن کمک کنند.

وی تصریح کرد: ما هیچ محدودیتی در کمک به انجمن‌های هنری نداریم اما در نقطه مقابل با یک برنامه‌ریزی مناسب انتظار داریم تا خود هنرمندان بتوانند به اقتصاد هنر و شکل‌گیری واقعی آن کمک کنند تا در سایه آن بتوانیم هم اقتصاد استان اردبیل را متحول کنیم و هم درآمد و وضعیت معیشتی هنرمندان را ارتقا دهیم.

استاندار اردبیل گفت: ما این کار را در رشته‌های ورزشی با هماهنگی ورزش و جوانان آغاز کردیم به طوری که بنده از مدیرکل ورزش و جوانان خواسته‌ام سالی چهار بازی آسیایی و هر ماه حداقل یک مسابقه ملی را در اردبیل برگزار کنند تا امکان توسعه اقتصاد ورزش و توانمندسازی در این حوزه را به نفع استان شاهد باشیم.

خدابخش افزود: برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی سبب می‌شود تا هم گردشگری رونق پیدا کند و هم منابع و درآمد حاصل از این توسعه ورزش به جیب مردم استان برود که این امر در توانمندسازی و افزایش ضریب توانایی اقتصادی استان اردبیل بسیار راهگشاست.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با استفاده از فضای مجازی در بخش‌های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی، اجتماعی کارهای درآمدزایی مناسبی انجام می‌شود که نمونه آن تولید کلیپ از یک سفره‌آرایی یا تولید یک غذا یا محصول را با انتشار در فضای مجازی و درآمدزایی از این محل شاهد و ناظر هستیم، بیان کرد: ما در حوزه آی.سی.تی می‌توانیم در بخش هنر نیز برای استان و خود هنرمندان درآمدزایی داشته باشیم که در این باب آماده همکاری با انجمن خوشنویسی هستیم تا یک جریان اقتصادی هنر به راه بیفتد.

خدابخش قابلیت هنر خوشنویسی استان اردبیل را یک قابلیت بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: در کنار سایر هنرها از سینما و هنرهای تجسمی گرفته تا هنر تئاتر، نقاشی، موسیقی و خوشنویسی نیز می‌تواند با سابقه و جذابیت‌های ویژه زمینه جذب و جلب مخاطبان بی‌شماری را فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر