کد خبر: 807704
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
وزیر راه وشهرسازی مطرح کرد:
عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی گفت: با رسیدن به سهم ۳۵ درصدی حمل ریلی، ركورد بسیار خوبی در همكاری و اتصال بین بندر و ریل ثبت خواهد شد.

عباس آخوندی ضمن اشاره به توسعه شبکه ریلی در بزرگترین بندر تجاری کشور، افزود: دنبال کردن دو هدف مهم صرفه جویی در مصرف انرژی و كاهش حوادث جاده‌ای از اهداف این طرح است که برای این كار نیاز به تجهیز بندر به امکانات ریلی داشتیم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود ۵۲ كیلومتر ریل‌گذاری فقط در داخل بندر پیش بینی شده است.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۴۵ كیلومتر ریل در بخش های مختلف بندر اجرا شده و ۷ كیلومتر باقی ‌مانده به تدریج تكمیل می‌شود و تمام بخش بندر مجهز به ریل خواهد شد که این هدف، دو پیامد مثبت دارد، نخست آنكه به بندر شهید رجایی امكان مزیت رقابتی نسبت به سایر بنادر را می‌دهد و در این صورت صادر كننده و واردكننده كالا به یك سیستم حمل ونقل تركیبی دسترسی خواهد داشت كه هم ایمن است و هم به لحاظ زمانی و هم كمیتی متعهد هستند.

آخوندی با تاكید براينكه ایجاد چنین شبکه ای قدرت رقابتی به بنادر ما می‌دهد، ادامه داد: از سوی دیگر، كاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه با رسیدن به سهم ۳۵ درصدی شبکه ریلی در حمل محموله های بندری، بتوانیم ركوردهای بسیار خوبی در همكاری و اتصال بین بندر و ریل شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر