کد خبر: 807630
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
آزمون شایستگی با رویکرد توسعه و ترویج فرهنگ شایسته سالاری در ساختار اجرايي در راستاي توجه بر شایستگی و شناسایی استعدادها و ظرفيت های کارکنان بانك مهر اقتصاد استان برگزار شده است.
حمیرا رحیمی

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد استان با اشاره به اهدافی که این بانک  در مقوله شایسته سالاری دنبال می کند، گفت : این آزمون با هدف شناسائی استعدادهای برتر در زمینه پرورش مدیران کارآمد برگزار شد . شهاب زارعی  افزود : با توجه به هدف گذاري هاي بانک مهر اقتصاد در مدیریت شایستگی و براساس فضاي ترسيم شده در سند چشم انداز طراحي شده، این آزمون در مراحل گوناگون و با رویکرد سنجش سطح تخصصي کارکنان و ارزیابی میزان کفایت و لیاقت آنان در انجام وظایف ،  توانایی پذیرش مسئولیت، استفاده بهینه از کارایی پرسنل، تعیین جایگاه متناسب بر اساس توانايي هاي اجرايي و تخصصي شركت كنندگان برگزار گردیده است.

وی با تاكيد بر اینکه انجام اصل شايسته سالاري در بانك مهر اقتصاد  از ضروریات است گفت: تعهد افراد نسبت به اهداف از پيش تعيين شده همچون انجام درست وظایف محوله، احترام به فرهنگ و ارزش های حاکم بر بانك، تلاش مستمر برای تحقق اهداف از مواردی است كه براي توسعه بانك در نظر گرفته شده است. زارعی اضافه کرد : اجرای این قبیل برنامه ها موجب  خواهد شد  ساختار كلان مديريتي بانك مهر اقتصاد در راستای پاسخگويي به مطالبات همکاران در زمینه ارتقاء سطح تخصصي و ایجاد فرصت های برابر تداوم  یابد و بانک در مسير توسعه و تحقق اهداف از پيش تعيين شده گام بردارد. مدیر امور شعب  بانک مهر اقتصاد استان با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان  در این آزمون گفت :‌ این  روش سنجش مناسبی  خواهد بود که کارکنان مهارت‌ها، دانش و آگاهی‌شان را محک ‌زده  تا در صورت نیاز، خود را به دانش نوین بانکداری مجهز نمایند .

زارعی افزود: انتخاب و انتصاب مدیران در قسمت های مختلف اداری و اجرایی، یکی از مسائل مهم و ضروری در این  بانک است زیرا  مهم‌ترین عامل دوام یک سازمان، شایستگی مسئولین و مدیران آن خواهد بود .وی افزود :  چنانچه مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمان‌ها قرار بگیرند، کیفیت فعالیت ها  به طور چشمگیری  بهبود خواهد یافت زیرا  مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه سازمان ها  خواهد شد  لذا  شایسته سالاری در نظام ارتقاء و انتصاب بسیار حائز اهمیت  می باشد.  

زارعی  بهبود روحيه كاركنان ، حفظ  استعدادهاي درون سازمانی، ایجاد فرهنگ شايسته گزيني، ايجاد انگيزه براي يادگيري كاركنان و مدیران، افزايش تعهد و مسئوليت پذيري كاركنان و مدیران، افزايش ميل به پيشرفت و درنتيجه تلاش در جهت بهبود فعاليت ها، كاهش هزينه هاي جذب مدیران بيروني، برنامه ریزی  های آموزشی و امکان ایجاد  توانمندی ها و حرکت در راستای ارتقای شغلی را از اهداف برنامه مدیریت استعداد ها و جانشین پروری در بانک مهر اقتصاد استان برشمرد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر