کد خبر: 807515
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های اصفهان در گفتگو با "جوان":
استان اصفهان پایتخت حمل و نقل جاده ای کشور است و تعداد پایانه های بار، رانندگان بخش بار و شرکت های حمل و نقل بار و مسافر موجب شده است که اصفهان رتبه اول حمل و نقل جاده ای کشور را به خود اختصاص دهد. طبق آمار اعلام شده سالانه بیش از 120 میلیون نفر از محورهای مواصلاتی استان اصفهان جا به جا می شوند و حدود 250 میلیون تن بار از محورهای استان اصفهان عبور می کند. آمارها همچنین حاکی از این است که در سال 94 حدود 17 میلیون و 350هزار نفر در شهرهای استان اصفهان تردد و حدود 42میلیون تن بار نیز از شهرهای استان، عبور کرده اند. برای آگاهی از فعالیت ها و بررسی مشکلات موجود در پایانه های اصفهان ،گفتگویی را با داریوش امانی مدیر کل حمل و نقل وپایانه های استان اصفهان انجام داده ایم که در پي مي ايد:
راضیه کشاورز
سالي 12 میلیون تن فرار بار داریم

با توجه به مشکلاتی که در سفر به اتوبوس های بین شهری وجود دارد ، برای نوسازی اين ناوگان چه اقداماتی انجام داده اید؟

استان اصفهان در بخش اتوبوسرانی پتانسیل بالایی دارد به طوری که در سطح کشور سرآمد سایر استان هاست چنانچه وضعیت ناوگان مسافربری در حالت مطلوب قرار دارد اما باید مراقب باشیم که این روند به عقب بازنگردد و اتوبوس های فرسوده را از دایره ی ناوگان حمل و نقل خارج کنیم .

البته باید به این مورد اذعان کنم که متاسفانه در بخش ناوگان مینی بوس رانی شرایط اسفباری داریم به طوری که سن ناوگان ما 24 سال است ، در حالی که حالت استاندارد کمتر از 8 سال است و مازاد آن فرسودگی و استهلاک بسیاری را با خود به دنبال دارد.

در این راستا نوسازی ناوگان مینی بوسرانی در دستور کار قرار گرفته اما مانع اصلی این موضوع عدم رضایت رانندگان از مینی بوس های جدید و گرایش به مینی بوس های قبلی است ، اما امید است نوسازی ناوگان مینی بوس رانی ظرف3 سال آینده انجام شود.

ایمنی اتوبوس های پایانه های اصفهان را چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی ازشروط حرکت اتوبوس ها در پایانه های استان اصفهان داشتن کارت معاینه فنی در ترمینال است اما بعضاً ممکن است این کار به صورت صوری انجام شده و اتوبوس ها کامل بررسی نشوند، به همین دلیل سازمان حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان توسط پاسگاه های بین شهری ، اتوبوس های دارای مشکل فنی را بر گردانده و ناوگان جایگزین را اعزام می کند، حتی در زمان کاهش تعداد مسافران، شرکت های مسافربری به صورت تصادفی بررسی شده و با شرکت ها و رانندگان متخلفان برخورد می شود.

نکته دیگر اینکه با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، سیستمی را با نام "سپهتن" طراحی کردیم که این سیستم در داخل اتوبوس دوربین مداربسته و جی .پی. اس آنلاین دارد که راننده و اتوبوس را به طور کامل رصد می کند.

مهمترین چالش پیش روی حمل و نقل پایانه ها چیست؟

یکی از مشکلاتی که ما اکنون با آن روبرو هستیم موضوع فرار بار است، چنانچه ما در گذشته تخمین می زدیم سالانه 30 میلیون تن فرار بار داشته باشیم.

سال گذشته کار بزرگی که انجام شد آمار گیری مبدا و مقصد بود و اطلاعاتی که در این خصوص استخراج شد را مشاهده کردیم و این آمار نشان داد سالانه 12 میلیون تن فرار بار در استان داریم.

این فرار بار در صورتی که آن ناوگان اضافه بار داشته باشد باعث ضرر و زیان رساندن به جاده می شود و امکان دارد عوارض قانونی را پرداخت نکرده باشد و از طرف دیگر اگر مشکل ایمنی پیش آید مشخص نیست بیمه داشته باشد.

البته بحث قاچاق کالا توسط نیز توسط این ناوگان انجام می شود و وقتی ناوگانی شناسنه نداشته باشد و حمل بار آن زیر نظر هیچ ارگانی نباشد احتمال تخلفات زیادی وجود دارد.

در این خصوص با فرماندهی پلیس راه استان یک برنامه ای را مدون کرده و امید است این مشکل هم برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار