کد خبر: 806935
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان از اجرای ۳۰ طرح پژوهشی تا پایان امسال در سطح استان خبر داد.

غلامرضا محمدی پور در سیزدهمین جلسه کمیته ارتباط بین دانشگاه و صنعت اظهار کرد: تعداد طرح های پژوهشی مصوب شده در اداره آموزش، پژوهش و فناوری خوزستان از ابتدای سال جاری تا مردادماه، ٥٧ مورد بوده که سه طرح دیگر نیز در این خصوص در حال بررسی است.

وی افزود: دو مورد از این تعداد طرح پژوهشی در یک ماه گذشته در شرکت پتروشیمی مارون عملیاتی شد و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری ۳۰ طرح دیگر به مرحله اجرا خواهند رسید.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: در تعداد پرونده های ثبت شده طرح های پژوهشی، امسال نسبت به چهار سال گذشته به رشد ٢٢٠ برابری رسیده ایم.

قنبرزاده رئیس دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در ادامه این جلسه گفت: در این زمان ١٦ هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز هستند که از این تعداد پنج هزار دانشجو در زمینه تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند. این تعداد دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد یک درصد کل این آمار در مقیاس کشوری را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این زمان این دانشگاه مادر از حالت تربیت نیروی انسانی محض خارج شده و به جرگه دانشگاه های فن آفرین افزوده شده است.

رئیس دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: نبود دانش فنی در شرکت های تولیدی استان یکی از مشکلات اساسی این بخش محسوب می شود که دانشگاه چمران اهواز آمادگی لازم به منظور ارائه کلیه فعالیت های آموزشی و پژوهشی را به این شرکت ها اعلام می کند.

در این جلسه همچنین سایت توانمندی های خوزستان که بر اساس مصوبه استانداری در خصوص آشنایی سازمان و ادارات با ظرفیت های موجود در راستای تحقق حمایت از تولیدات داخلی در حال تدوین است، معرفی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر