کد خبر: 805246
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: تیم شهرداری را رایگان واگذار کردیم.

به گزارش جوان از اردبیل، علیرضا سلیمانی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: با قرارداد موجود پل قدس نه تنها به سرانجام نمی‌رسد بلکه یک وضعیت به هم ریخته و آشفته‌ای را در اجرای این پروژه شاهد هستیم.

وی گفت: قرارداد منعقد شده بین شهرداری و شرکت آتیه‌ بانک شهر که در حقیقت پیمانکار پروژه است دارای اشکالاتی است به طوری که یک سری از آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صریح نظام فنی و اجرایی کشور در آن نادیده گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: بانک شهر به تعهدات خود در احداث پل قدس عمل نمی‌کند و به دنبال بهانه‌جویی است.

سلیمانی یادآور شد: از جمله این مواردی که نادیده گرفته شده است نحوه پرداخت کارکرد پیمانکار است که با مشکل روبه‌رو شده و در اصلاح این فرایند باید دقت نظر بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه نباید برای این قرارداد 50 میلیارد تومانی متممی زده و بدون کمیسیون به صحن علنی بیاورند، ادامه داد: شرایط عمومی پیمانکاری طبق شرایط عمومی پیمانکار حق ندارد پروژه را به خاطر عدم تزریق منابع اعتباری و مالی تعطیل کند و اگر پروژه تعطیل شود قطعا جز تاخیرات غیرمجاز حساب شده و پیمانکار جریمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت آتیه شهر باید تضمین بانکی بدهد تا مراحل پیش پرداخت انجام شده و روند اجرای پروژه به سرانجام برسد، ادامه داد: 20 درصد از مبلغ کل قرارداد را باید شرکت آتیه تضمین بدهد و تاکید ما بر این است تا پروژه را پیمانکار بدون اینکه به تعطیلی بکشد ادامه داده و از محل تنخواه‌گردان این پروژه را به مراحل اجرایی بازگرداند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های سریع و عجولانه در مورد برخی از پروژه‌های مهم شهری گفت: ما در واگذاری تیم فوتبال شهرداری اردبیل نیز عجولانه رفتار کردیم و در حالی که می‌توانستیم 2 الی 3 میلیون تومان تیم را بفروشیم آن را رایگان در اختیار باشگاه آبی‌پوشان قرار دادیم.

سلیمانی بیان کرد: نباید در پروژه‌های مهم و اساسی همچون پل قدس تحت فشار روانی و به اجبار تصمیم‌گیری کنیم بلکه ضرورت دارد پیمانکار بدون اینکه پروژه را تعطیل کند باید به روند اجرایی پروژه ادامه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر