کد خبر: 798802
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان :
راه‌اندازی کمپین ترافیک شهر اصفهان و توجه ویژه به رفع معضلات ترافیکی در کنار توجه به استفاده از وسایل نقلیه غیر موتوری، این روزها توجه مردم شهر را به خود جلب کرده است....
راضیه کشاورز
پویش مردمی ترافیک یک نهضت در بهبود ترافیک سطح شهر است بنابراین باید برای تقویت فعالیت این پویش مردمی باید اقدامات جدی صورت گیرد.اگرچه در این مرکز ترافیک از طریق ابزارهای هوشمند نظارت و کنترل می شود ولی کامل مشهود است که اگر مردم همراهی کنند، ترافیک به طور چشمگیر کاهش می یابد از این رو پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان را می‌توان به عنوان یک نهضت در بهبود ترافیک شهری قلمداد کرد.به منظور آگاهی از برنامه های پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ، گفتگویی انجام داده ایم با "سعید ساکت- مدیر پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان" که در پي مي آيد:

***

ضرورت تشکیل پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان چه بود؟
کلانشهر اصفهان با داشتن جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر ، روز به روز در حال گسترش است، این موضوع لزوم توجه به مباحث فرهنگ سازی زندگی شهری و در رأس آن فرهنگ ترافیک را که بر سلامت و ایمنی شهروندان اثرگذار است، بیش از پیش قوت می بخشد.

همکاری برای حرکت در مسیر ارتقای فرهنگ ترافیک با شکل گیری اراده مردمی و اجتماعی برای رسیدن اصفهان به جایگاه شهری آرام، قانون مدار و پاک با شهروندانی سالم از رویکردهای مهمی است که با فعالیت پویش مردمی ترافیک شهر از سوی شهرداری مورد توجه جدی قرار گرفته است.

از آنجاکه ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر اصفهان یک منفعت عمومی را متوجه شهر می کند، دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی نیز گام های بلندی برای همکاری در این زمینه برداشته اند.

بی شک در آینده نزدیک نتیجه تلاش دستگاه هایی که حامی کمپین ترافیک هستند با همراهی تشکل های مردمی، یک الگوی تعاملی جدید را برای حل معضلی قدیمی معرفی خواهد کرد.

در این مسیر همکاری و همراهی همه جانبه و متعهدانه همه بخش ها در بر دارنده یک رهیافت اجتماعی و فرهنگی در حمل و نقل شهری است تا عوارض جسمی و زیست محیطی ناشی از تردد خودروها و مشکلاتی نظیر تصادفات فوتی و جرحی با اراده دستگاه های مسوول و همراهی مردم فرهنگ دوست و متمدن اصفهان تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

درباره برنامه های پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان بیشتر توضیح دهید!

در شهر اصفهان بر اساس آمار سال گذشته، موتورسواران 44 درصد و عابران پیاده 49 درصد کشته شدگان تصادفات را به خود اختصاص دادند؛ از این رو لزوم گرایش سمت و سوها جهت برنامه‌ریزی در راستای كاهش سوانح این دو قشر به صورت جدی احساس می‌شود.

آمارهای تکان دهنده ی دیگر نیز گویای آن است که 36 درصد رانندگان مقصر در تصادفات رانندگی میانگین سنی بین 18 تا 24 سال هستند و مهمترین دلیل آن تخطی از سرعت مطمئن است.

پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان نیز با پایش رفتارهای خطرآفرین ترافیکی گام به گام به سمت و سوی این برنامه ها می رود.

مثلث اصول سه گانه در زمینه ترافیک که شامل مهندسی، آموزش و اجرای مقررات است در بخش فرهنگ ترافیک با اراده مردمی کمتر مورد توجه قرار گرفته و اراده شهروندان اصفهانی این بخش مهم را در آینده نزدیک با حمایت از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان ارتقا خواهد داد.

مهمترین هدف شما چیست؟

دستیابی به اهداف فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری اصفهان در حوزه حمل و نقل و ترافیک ، بر پایه توسعه و آبادانی اصفهان زیبا ، خدمت صادقانه و مدبرانه، تکیه بر داشته های داخلی و مشارکت شهروندان به عنوان سرمایه های اجتماعی، استوار است و لازمه شهر خوبان این است که در کوچه و خیابان هایش هم نمایشگاه فرهنگ و قانون مداری برپا باشد، نمایشگاهی از احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، ویترینی از شکوه احترام به عابر پیاده، منظری زیبا از احترام به پلیس و جلوه گاهی پرافتخار از مردمی که قانون را دوست دارند.

مهمترین رویکرد پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان حمایت از حرکت های مردمی و اجتماعی برای ارتقای فرهنگ ترافیک است تا در نتیجه این همراهی همه شهروندان هوای اصفهان را داشته باشند و چتری فیروزه ای از پاکی و زیبایی و آرامش بر روی شهر زیبای خدا گسترده شود.

شعار پویش مردمی اصفهان "هوای اصفهان را داریم" است، شما به عنوان مدیر این پویش چه آینده ای را برای ترافیک شهر اصفهان متصور هستید و برای بهتر شدن ترافیک شهر اصفهان چه برنامه هایی دارید؟

ما می توانیم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و احترام بیشتر به این شهر زیبا ، هوای شهرمان را داشته باشیم.

پویش مردمی ترافیک یک رونمایی رسمی از نام و شعار خودش داشت که در ایام مبارک مبعث پیامبر (ص) با حضور بیش از 20 هزار نفر از مردم در باغ غدیر برگزار شد.

نشان ما چتر فیروزه ای است و هر کجایی از شهر که شهروندان این چتر را دیدند، بدانند که در آنجا باید بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذاشت .

یکی از اتفاقات خوب پویش مردمی "سه شنبه های بدون خودرو" در شهر اصفهان است که مردم فقط یک روز را بی خیال خودرو شوند و از دوچرخه و ظرفیت های حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به هرحال همانطور که همه اصفهان را به آثار فاخر تاریخی، به کرانه زیبای زنده رود و به مردم با صفای این دیار مصفا می شناسند، اجازه بدهیم و تلاش کنیم که اصفهان را به رفتار فرهنگ صحیح رانندگی بشناسند.

بی‌شک استفاده از حمل و نقل غیر موتوری از سوی شهروندان در کنار کاهش هزینه‌های سفر به کاهش آلودگی و ترددهای متراکم خیابانی و پائین آوردن میزان مصرف سوخت کمک می‌کند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار