کد خبر: 790908
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری:
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 10 واحد تولید فراورده های دامی در استان وجود دارد که از ابتدای سال جاری تا کنون 1176 تن خوراک آبزیان، مرغ و ماهی منجمد به کشور های عراق، آذربایجان و قرقیزستان صادر کردند.
حمیرا رحیمی

سید محمود حسینی گفت: کارخانجاتی که تولید کننده خوراک دام و فراورده های خام دامی می باشند باید شرایط صادرات را که از جمله اخذ کد بهداشتی IR از سازمان دامپزشکی کشور ، داشتن پروانه بهداشتی دامپزشکی از اداره کل دامپزشکی استان، حضور مسئول فنی بهداشتی در واحد، انجام آزمایشات کنترلی و دریافت گواهی حمل خروجی صادرات و بین المللی داشته باشند.
حسینی ادامه داد: با توجه به اهمیت نظارت های بهداشتی دامپزشکی، اگر این مهم نباشد هم برای دام و مصرف کنندگان فراورده های دامی مشکل بوجود می آید.
وی در پایان گفت: به همین منظور که مشکلی بوجود نیاید حضور مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در واحد مستقر می باشند که از ابتدای تولید تا انتها بر روی روند تولید بهداشتی نظارت دارند و در صورتی که تخلفی صورت بگیرد به اداره نظارت اطلاع و اقدام لازم صورت می گیرد. همچنین کارشناسان این اداره کل نیز به صورت تصادفی آزمایشات میکروبی (جهت صادرات) و آزمایشات نظارتی جهت وجود مواد شیمیایی در محصول تولیدی از جمله فلزات سنگین و عوامل میکروبی صورت می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر