کد خبر: 778705
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور:
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور گفت: در حوزه‌های آموزشی و تجهیزات ارتش در سطح بسیار بالایی پیشرفت کرده و با بسیاری از تجهیزات دنیا رقابت می‌کنیم.
امیر سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه صبح امروز در نشست خبری که به‌ مناسب بزرگداشت روز ارتش برگزار شد با بیان اینکه ارتش نقطه عطف تاریخی در پیروزی انقلاب است، اظهار کرد: ارتش با پیوستن به صف‌های مردم و لبیک گفتن به فرمان امام راحل نقش موثری در پیروزی انقلاب و مأیوس کردن استکبار جهانی داشت.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند شاه که متحد و حامی آنهاست و حکم ژاندارم منطقه داشت را از دست بدهند، افزود: آمریکایی‌ها رژیمی را در ایران تربیت کرده بودند که از منابع آمریکا و اسرائیل استفاده می‌کرد و به تجهیزات روز دنیا مجهز بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور اضافه کرد: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا انتظار نداشتند شخصیت مردمی مانند امام راحل بیاید و تمام نقشه‌های آنها را در منطقه به‌هم بریزد و سبب تشکیل دولت و حکومتی اسلامی در منطقه شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش از‌‌ همان بدو انقلاب به ندای حق امام لبیک گفت و پا به پای مردم از رهنمودهای امام پیروی کرد.

ظریفی‌یگانه با بیان اینکه در اوایل انقلاب عده‌ای دست‌نشانده آمریکا در داخل کشور وقتی متوجه نقش ارتش در پیروزی انقلاب شدند شعار ارتش بی‌طبقه توحیدی را سر دادند، اضافه کرد: دست‌نشاندگان استکبار اصرار داشتند تا ارتش کنار گذاشته شود و دخالتی در امور مملکت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتش در زمان جنگ تحمیلی تجربه خوبی از خود برجای گذاشت بیان کرد: در زمان جنگ تحمیلی با وجود اینکه هیچ تجربه و آمادگی در جنگ نداشتیم اما به‌خوبی توانستیم از مردم به‌ویژه در خوزستان حمایت کنیم.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «لشکر 92 زرهی اهواز از یگان‌هایی است که در تجربه بزرگ دفاع مقدس سهم بسزایی داشت»، اظهار کرد: دشمن با وجود برخورداری از مشاوره‌های روسی برای جدا کردن خوزستان اما در مقاومت خوزستان مجبور به پذیرفتن شکست شد.

ظریفی‌یگانه با بیان اینکه ارتش 50 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد گفت: در لشکر 92 زرهی 120 فرمانده در رده‌های فرمانده لشکر و گروهبان و ... در کنار سربازان با نیروهای بعثی جانفشانی کردند.

این ارشد ارتش در جنوب غرب خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای آمادگی رزمی در ارتش کار‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تجهیز ارتش گفت: در حوزه‌های آموزشی و تجهیزات ارتش در سطح بسیار بالایی پیشرفت کرده و با بسیاری از تجهیزات دنیا رقابت می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب کشور تأکید کرد: تمام تجهیزات و آموزش‌های ارتش بر اساس آموزش‌های روز دنیا و با توجه به تهدیدات احتمالی صورت می‌گیرد.

ظریفی‌یگانه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال ارتش به خارج از کلان‌شهر‌ها گفت: 770 هکتار از اراضی ارتش در شهر تغییر کاربری داده شد و 450 هکتار از آن را در اختیار شهرداری گذاشتیم.

وی با ابراز تأسف از عدم فعالیت از سمت شهرداری در 450 هکتار واگذار شده، گفت: با تغییر کاربری این مقدار زمین توسط شهرداری به میزان زیادی گام در جهت توسعه اماکن تفریحی و فضای سبز برداشته می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر