کد خبر: 777041
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
شهردار شهرکرد:
شهردار شهرکرد گفت: لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری شهرکرد توسط شورای اسلامی شهر تصویب شد.
حمیرا رحیمی

نورالله غلامیان با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 329 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار به شهرداری شهرکرد اختصاص یافت اظهار داشت: لایحه بودجه سال 95 شهرداری شهرکرد پس از بررسی‌های کارشناسانه و تخصصی توسط کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر و در جلسات تلفیق شورای شهر مورد تصویب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در دو بخش عمرانی و جاری هزینه می‌شود افزود: یک هزار و 43 میلیارد و 900 میلیون ریال در بخش عمرانی و 286 میلیارد ریال آن در حوزه جاری هزینه می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به سهم 78 درصدی بخش عمرانی و 22 درصدی بخش جاری در بودجه امسال شهرداری بیان کرد: امسال بیشتر درآمدهای شهرداری از محل درآمدهای ناشی از عوارض کالا و خدمات، عوارض صدور پروانه ساختمانی، سهم ارزش افزوده، عوارض مازاد بر تراکم و مابقی از محل سایر سرفصل‌های درآمدی است.

غلامیان خاطر نشان کرد: سهم ارزش افزوده به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها نباید از طریق استانداری‌ها پرداخت شود.

وی مشارکت بخش خصوصی در شهرکرد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استفاده بیش از پیش از ظرفیت بخش خصوصی منجر به توسعه و آبادانی شهر می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به اولویت‌های بودجه سال جاری در شهرداری تصریح کرد: توسعه حمل‌ و نقل عمومی، محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق محروم، روان‌سازی عبور و مرور، تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی، آسفالت معابر، توسعه و نگهداری پارک‌ها و فضای سبز، توجه به چهره و مناظر شهری و انجام فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌های بودجه سال 1395 شهرداری است.

غلامیان ادامه داد: بخش حمل و نقل از مهم‌ترین مأموریت‌های شهری است که باید بودجه ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه باید با اتکا توانمندی درآمد کار انجام شود، افزود: این شهر آینده دارد و نمی‌توان بدون نگاه به آینده سقف بودجه‌ای برای آن در نظر گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر