کد خبر: 767118
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
رئیس حوزه هنری اردبیل تاکید کرد:
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر تلاش کردیم تا در حوزه هنری به همه رشته‌های هنری بها داده و یک نگاه عادلانه و به دور از تبعیض را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

امیر رجبی اظهار کرد: بنده از بدو ورودم به حوزه هنری سعی کردم تا گله‌مندی‌های گذشته در نگاه تک بعدی به یک رشته خاص هنری که در این مجموعه مطرح بود با یک نگاه عادلانه و واقع‌بینانه به همه رشته‌های هنری از بین ببرم تا فرصتی فراهم آید که هنرمندان در رشته‌های مختلف توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

وی ایجاد رقابت‌های سالم در این حوزه را همراه با تقویت مولفه‌های هنر ارزشی و انقلابی یادآور شد و افزود: ما سعی کردیم تا در همه حوزه‌های هنری از تسجمی گرفته تا نمایش و تذهیب و نقاشی تا هنر سینما به همه بخش‌ها نگاه ارزشی و قابل اعتمادی را داشته باشیم تا بستری فراهم آید که هنرمندان این رشته‌ها بتوانند با شرایط مطلوب‌تر و خاص اهداف مورد نظر را جامه عمل پوشانده و حرکت راهبردی در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: هر چند با اعتبار محدود حوزه هنری نمی‌توان در همه رشته‌های هنری به تولید آثار فاخر و ارزشمند امیدوار بود اما ما سعی کردیم با همین منابع محدود در یک سال گذشته به تولید کیفی محصولات حوزه هنری در حوزه‌های مختلف همت کنیم تا در یک نگاه عادلانه بتوانیم به توسعه و تقویت این رشته‌ها که همراه با خلق آثار مناسب، برپایی نمایشگاه‌های متعدد و همچنین برگزاری جشنواره‌های متفاوت بوده همتی راستین داشته باشیم.

رجبی اولین حرکت را در تقویت این توان‌افزایی کیفی توجه به زیرساخت‌ها و تقویت بخش سخت‌افزاری امکانات و تجهیزات توصیف کرد و گفت: ما ساختمان قدیمی‌مان را مرکز آموزش‌های هنرهای مختلف اختصاص دادیم تا کارگاه‌های مختلف آموزشی و مهارتی در آن مجموعه شکل بگیرد.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی گالری نقش خیال در مجموعه ساختمان حوزه هنری بیان کرد: این گالری که ظرفیت 100 نفر را دارد حداقل امکانات و فضایی است که ما در مجموعه حوزه هنری واقع در باغ عارف به وجود آوردیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی بوستان هنر را نیز در کنار این مجموعه یادآور شد و افزود: طرح‌های مطالعاتی این بوستان به همت هنرمندان استان ارائه شده که امیدواریم با همراهی و همکاری سرمایه‌گذاران بخش‌های غیردولتی بتوانیم این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

رجبی راه‌اندازی بوستان هنر را بستری مناسب برای تقویت هنر متعالی و ارزشی انقلاب اسلامی توصیف کرد و یادآور شد: در این راستا آنچه که مهم به نظر می‌رسد توجه به بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها است که به یقین نتایج خوبی را نیز به همراه خواهد داشت.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر