کد خبر: 766822
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
مديرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: باور دارم كه نسخه ای موثرتر از زيرساخت مترو برای تضمين هوای پاك در كلانشهر تهران وجود ندارد.
هابيل درويشي صبح امروز در بازديد ميداني از كارگاه هاي مترو در دست ساخت شهر تهران، گفت: امروز با وجود شرايط سخت بودجه اي كه بخش مهم آن ناشي از عدم اجراي تعهدات دولت در پرداخت ۵۰ درصدي تامين مالي پروژه هاي توسعه مترو تهران است، همزمان در چندين پروژه مهم مترو منجمله خطوط ۶ و ۷ ، مترو فرودگاه مهرآباد، خط مترو تهران - پرند و نيز برخي ايستگاه هاي باقي مانده خط سه در حال فعاليت هستيم.

وي كه همزمان با ۲۹ دي ماه "روز هواي پاك" در جمع كارگران و مهندسين سخن مي گفت، اظهار داشت: كارگران و مهندسين بخش توسعه مترو تهران با روحيه ستودني و جهادي، سخت ترين و پيچيده ترين شرايط را متحمل مي شوند تا شهروندان در سطح شهر به دليل آلودگي هوا و حفظ سلامتي، "ماسك به دهان" نباشند و با خيال آسوده و در آرامش زندگي كنند؛ چرا كه جامعه سالم مرهون خانواده هاي سالم و جوانان بانشاط است.

درويشي متذكر شد براي تضمين هواي پاك در كلان شهر تهران، مصمم هستيم مترو با ظرفيت جابجايي ۱۰ميليون مسافر در روز را تا دو سال آينده تحقق بخشيم و لازمه اين كار تامين بودجه است كه بخش مهمي از سفرهاي درون شهري به زير سطح تهران منتقل خواهد شد.

درويشي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در جريان افتتاح نيمه شمالي خط سه مترو تهران در شهريور ماه جاري مبني بر اين كه "دولت مترو را سريع‌ترين و بهترين مسير حمل و نقل در تهران می‌داند و مصمم است آن را توسعه دهد چرا كه با توجه به مشكلاتی كه در زمينه محیط زیست و آلودگی هوا نیز وجود دارد توسعه مترو بسیار مفید است..."گفت: انتظار داريم كه وعده هاي دولت محترم در اين باره و نيز قول وزير نفت براي تامين ناوگان مترو تهران تحقق پيدا كند تا در سال هاي آينده با انجام خطوط در دست احداث، بخش مهم مشكلات حمل و نقلي تهران و آلودگي ناشي از آن برطرف شود.

وي بيان كرد: به همان اندازه كه دولت به درستي  بخش مهمي از بودجه را به بهداشت و درمان اختصاص مي دهد لازم است در تامين بودجه مترو تهران كه رابطه مستقيمي با سلامت جامعه دارد نيز توجه جدي داشته باشد چرا كه در طول اين ساليان همه به اين نتيجه رسيده اند كه هيچكدام از شيوه ها براي برطرف كردن آلودگي هوا كارساز نبوده و موثرترين نسخه براي آلودگي هواي تهران، همانا زيرساخت مترو است.

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه خاطرنشان كرد: تا زماني كه به اين باور نرسيم كه مترو راه حل اساسي براي مشكلات زيست محيطي كلانشهر تهران است مجبوريم براي جبران مضرات ناشي از آلودگي هوا، بخش اعظمي از بودجه را به بهداشت و درمان اختصاص دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار