کد خبر: 758877
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: واکسیناسیون همگانی علیه آنفلوآنزا ضرورتی ندارد و تنها برای افراد با ریسک بالا (بیماران با نقص ایمنی یا بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت، آسم، زنان باردار و ... ) توصیه می‌شود.
دکتر علی واشقانی فراهانی در پاسخ به نگرانی ایجاد شده در خصوص شیوع آنفلوانزا در برخی از استان‌های کشور و همچنین واکسن‌های آنفلوانزای موجود در بازار گفت: موارد آنفلوانزای گزارش شده همان آنفلوانزای فصلی شامل سویه‌های H1N1,H2N3,B است که در این میان سویه H1N1 از قدرت بیماری‌زایی بیشتری برخوردار است.  
 
 
وی افزود: واکسن‌های آنفلوانزای ثبت شده در کشور که از طریق مراجع قانونی توزیع می‌شود، سویه‌های سه گانه ویروس آنفلوانزای شایع را پوشش می‌دهند و از نظر اثربخشی و ایجاد سطح ایمنی مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند.  
 
 
مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: افرادی که قبلا با واکسن سال جاری واکسینه شده‌اند، نیازی به تکرار و تزریق مجدد واکسن ندارند؛ غیر از کودکانی که برای اولین را تحت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. همچنین در بهترین شرایط از زمان تزریق واکسن، 2 تا 3 هفته طول می‌کشد تا ایمنی مناسب در فرد ایجاد شود.  
 
 
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان گفت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا برای عموم جامعه، رعایت اصول بهداشتی فردی و پرهیز از تماس با افراد آلوده است.  

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار