کد خبر: 753077
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی خبر داد:
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی از کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت از مرزهای خراسان رضوی و کنترل مبادی خروجی خبر داد.
ابراهیم افشاری در کارگاه آموزشی قانون و نحوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان خراسان رضوی, که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد اظهارداشت: استان خراسان رضوی دارای بیش از 850 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و افغانستان است و موجب افتخار است که از مرزهای زمینی استان, امکان ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار کم و نزدیک به صفر است.
وی با بیان اینکه با توجه به کنترل مرزها وشرایط مرزی در استان, ریسک قاچاق کالا قابل پذیرش نیست افزود: 85 درصد کالاهای قاچاق موجود در بازار استان با توجه به جمعیت و زائر پذیری استان, از جاده های مواصلاتی و از طریق سایر استانها وارد می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این امر ,  افزایش سخت‌گیری در ایستگاه‌های ایست و بازرسی و تجهیز این ایستگاه‌ها به وسایل مدرن‌تر باید مدنظر قرار گیرد.
افشاری با بیان اینکه هم اینک قانون خوبی در حوزه قاچاق وجود دارد و وظیفه هر دستگاه مشخص شده است گفت: 70 درصد برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه مبارزه با قاچاق به پیشگیری و مابقی به کار پلیسی و انتظامی اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اولویت‌های در نظر گرفته شده در کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی ، خاطرنشان کرد: پیشگیری یکی از مهمترین اولویت‌ها است که یکی از ارکان بااهمیت آن فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جهت عدم خرید و مصرف کالای قاچاق است.
وی افزود: اولویت های کاری این کمیسیون در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا شامل کالاهای ممنوعه(مشروبات الکلی, تجهیزات ماهواره و ...), لوازم آرایشی و بهداشتی, تقویت کننده ها و مکمل های ورزشی  , کالاهای فرهنگی و غیره می باشد.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار