کد خبر: 752948
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
جانشین معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان :
جانشین معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه دیر یکی از مهم‌ترین بنادر صیادی استان بوشهر است اظهار داشت: بهترین و مهم‌ترین صیدگاه‌های استان بوشهر در آب‌های دیر قرار دارد بگونه‌ای که مسیر بیشتر صیادان استان بوشهر به مناطق مختلف آبهای این شهرستان است.
شهرستان دیر بزرگترین بندر صیادی استان بوشهر جانشین معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر در نشست شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه دیر یکی از مهم‌ترین بنادر صیادی استان بوشهر است اظهار داشت: بهترین و مهم‌ترین صیدگاه‌های استان بوشهر در آب‌های دیر قرار دارد بگونه‌ای که مسیر بیشتر صیادان استان بوشهر به مناطق مختلف آبهای این شهرستان است. منصور پاپری گفت: 10 هزار صیاد استان بوشهر با استفاده از 2 هزار شناور صیادی بیش از 26 هزار تن ماهی صید کردند.

وی با اشاره به اینکه شغل صید و صیادی از شغل‌های سخت و زیان‌آور است تصریح کرد: فعالیت در دریا دارای مشکلات خاصی است که دریانوردان در این مشاغل از مشکلات خاصی برخوردار هستند که باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

جانشین معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان دارای 36 بندر صیادی است بیان کرد: بندرگاه بوشهر و صیدگاه‌های شهرستان دیر دارای مرکز کنواسیون تن ماهیان اقیانوس هند هستند که در زمینه آمار و اندازگیری آبزیان فعالیت می‌کنند.

پاپری با اشاره به اینکه صیادان استان بوشهر 26 هزار تن ماهی صید کردند افزود: 10 هزار صیاد استان بوشهر با استفاده از 2 هزار شناور صیادی بیش از 26 هزار تن ماهی صید کردند.

وی بااشاره به آتش سوزی تیرماه امسال در شناورهای اسکله دیر گفت: برای جبران خسارت وارد شده به صاحبان این شناورها از محل صندوق توسعه ملی به مالکان هر شناور حادثه دیده در اسکله بندر دیر چهار میلیارد ریال وام پرداخت می‌شود.

جانشین معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر بااشاره به اینکه کارمزد این تسهیلات 12 درصد است خاطرنشان کرد: مالکان شناورها باید با این وام‌ها می‌توانند موتورلنج خریداری و جایگزین شناورهای سوخته کنند.

پاپری بابیان اینکه عملیات خارج سازی شناورهای سوخته از عمق دریا در اسکله بندر دیر هم اکنون در دست اجراست گفت: با پایان این عملیات بخشی از مشکل تردد و پهلوگیری شناورها در این بندر برطرف می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر