کد خبر: 743431
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
عضو کمیته ارتقای منظر شهری خراسان رضوی:
عضو کمیته ارتقای منظر شهری خراسان رضوی گفت:بازتاب اندیشه‌های معماری اسلامی در مشهد تجمیع شده است که باید از این فرصت استفاده و مشهد را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم.
هانیه فیاض

 مزدا نوبری در نشست بررسی مسائل مهندسی دومین کلانشهر جهان با بیان اینکه زمان اندکی برای معرفی مشهد 2017 وجود دارد، اظهار داشت: هیچ یک از شهرهای ایران، به اندازه مشهد برای پرداختن به موضوع معماری اسلامی مناسب نیست.

وی بااشاره به اینکه با دقت در تمامی مستندات علمی بلاشک در مبحث تاریخی در هیچ یک از کشورها،ظرفیت فعلی ایران وجودندارد،گفت: در دوران معاصر نسبت به این موهبت  بسیاروفادار بوده ایم.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی خراسان‌رضوی در زمینه افتخارات این سازمان اظهار داشت: نظام مهندسی خراسان‌رضوی در پنج دوره متوالی موفق به کسب جایگاه‌های اول تا سوم رنکینگ‌های وزارت راه و شهرسازی شده است.

نوبری گفت: ضوابط مدونی برای ساماندهی معماری ساختمان‌های شهری وجود ندارد و در کمیسیون‌های شهرداری مشهد و وزارت راه و شهرسازی نیاز به کنترل‌های نظارتی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد:  روابط شهری ما و ارتباطات زندگی مدنی ما توسط من و همکارانم مورد غفلت قرار گرفته است چراکه کمتر از یکسال برای معرفی فرصت داریم.

کارشناس ارشد معماری بیان کرد: با وجود ریشه ای در گذشته و نگاهی به آینده امیدوارم اتفاقات در حوزه مدیریت شهری آستین همت را بالا بزنند و تا جایگاه اصلی، مشهد را ارتقا دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه تا کنون بسترمناسبی برای فعالیتمان  فراهم نبوده از نهادهای دولتی تقاضا دارم از پتانسیل فنی برای بهبود شرایط نیز استفاده کنند.

محمدرضا اسماعیلی نیز ادامه داد: مشارکت در انتخابات نظام مهندسی 20 درصد بوده و در تلاش برای افزایش مشارکت‌ها در انتخابات هستیم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در ارتباط با هدایت سرمایه‌گذاران بیان کرد: برای سرمایه گذاران باید فرش قرمز پهن و توان جذب سرمایه را برای آنان فراهم کرد تا زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و خروج از رکود اقتصادی فراهم شود.

اسماعیلی یکی از دلایل ایجاد رکود مسکن ساخت و ساز را جریمه‌های شهرداری مشهد دانست و خاطرنشان کرد: جریمه‌های شهرداری سبب ایجاد رکود در ساخت و سازهای شهر مشهد شده و مصوبه دولت در دهه هفتاد برای خود درآمدی شهرداری‌ها، سبب رواج این گونه جریمه‌ها شده است.

وی ادامه داد: معماری هر زمینی شناسنامه آن سرزمین است.کسی که شناسنامه خودرا پاره کند خط بطلان کشیده است بر هویت خود.

وی در پایان افزود: عدم رعایت طرح های تفصیلی موجب عدم رعایت قانون شده است که این خود تیشه به ریشه مشهد زده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار