کد خبر: 739669
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
مهمان اين هفته جانباز نادر قديمي

«خانواده» نقش بسيار مهمي براي يك جانباز ايفا مي‌كند. نبود خانواده براي يك جانباز قطع نخاع و شيميايي، سنگين‌تر و سخت‌تر از درد جانبازي است. اين نكته از اين لحاظ مهم است كه تا به حال چندين جانباز را ديده‌ام كه خانواده‌اش به دليل مشكلات ناشي از جانبازي او را ترك كرده‌اند و از عهده مراقبتش برنيامده‌اند. گاهي هم جانبازان را به آسايشگاه مي‌برند كه آن هم درد بزرگي است. به همين دليل جانبازان دوست ندارند ببينند به دليل شرايط ويژه‌شان اعضاي خانواده به سختي بيفتند و زندگي‌شان دشوار شود.

خود من هم جانباز قطع نخاعي هستم كه به دليل شرايط خاص جسمي‌ام امكان فعاليت و كار كردن در بيرون از خانه را ندارم. خيلي دوست داشتم كه در صورت سلامتي در جايي مشغول شده و كمك حال خانه مي‌شدم. از يك طرف حقوقي هم كه دريافت مي‌كنم خرج هزينه‌هاي زندگي و شهريه ‌دانشگاه فرزندانم را نمي‌دهد و اين مسئله، وضع را سخت‌تر مي‌كند. با وجود هزينه‌هاي مختلف زندگي و جانبازي و بزرگ شدن فرزندان مخارج خانواده‌ها هم بيشتر مي‌شود و تا استقلال هر كدام هزينه‌ها بر دوش خانواده است.

اما موضوع دردناك‌تر براي من بيكاري فرزندانم است. حداقل اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود هم مشكلات رواني جوان كاهش مي‌يابد هم از دغدغه‌هاي والدين كم مي‌شود. ديدن ناراحتي پسرم از پيدا نكردن شغل بيشتر از هر چيزي آزارم مي‌دهد. اشتغال او نه تنها برايش استقلال مي‌آورد بلكه مي‌تواند از لحاظ اقتصادي به خانواده كمك كند.

درخواستي كه از مسئولان دارم و مي‌خواهم از طريق اين ستون عنوانش كنم اين است كه دولت با نگاه ويژه و جدي به وضعيت خانواده‌هاي جانبازان براي اشتغال‌شان اقدام كند. الان من كه توانايي كار كردن ندارم و چشم اميدم به پسرم است، وقتي بيكاري او را هم مي‌بينم بر ناراحتي‌ام افزوده مي‌شود. مي‌توان براي چنين خانواده‌هايي كه با از كارافتادگي پدر خانواده مواجه هستند تسهيلات ويژ‌ه‌اي براي اشتغال فرزندان‌شان در نظر گرفت تا گره‌اي از مشكلات‌شان باز شود. اشتغال پسرم كمك زيادي از لحاظ رواني و اقتصادي به ما خواهد كرد.

نگراني از آينده فرزندان و ابهامي كه در آينده‌شان وجود دارد امروز مهم‌ترين دغدغه جانبازي است كه سلامتي‌اش را براي دفاع و امنيت اين كشور از دست داده است. عاجزانه از مسئولان دولت استدعا دارم با تشكيل كارگروه‌هاي ويژه نسبت به اشتغال جوانان تصميم بگيرند. اگر مشكل اشتغال جوانان حل شود خود به خود مشكل ازدواج و بسياري از معضلات ديگر حل شده و از نگراني‌هاي والدين هم كاسته مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار