کد خبر: 737486
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
در نشست خبری معاون اقتصادی شهردار مشهد مطرح شد:
1300میلیارد از بدهی سال گذشته تعیین تکلیف شد و 2هزار میلیارد تومان بدهی نیز باید تا پایان سال پرداخت شود
هانیه فیاض
محمدرضا مزجی، معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد که به همراه مدیران حوزه خود در نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرده بود خبرهای خوشی را از سرمایه گذاری‌های جدید در حوزه مدیریت شهری مشهد مقدس اعلام کرد.
در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، مزجی اظهار کرد: از روز اولی که در این سمت مشغول به فعالیت شدم، نگاهم به تراکم فروشی نبوده و بنده تاکنون هیچ تراکمی را به لحاظ نیاز مالی شهرداری نفروخته و نخواهم فروخت. 
وی اضافه کرد: رفع نیازمندی‌های اصولی و اساسی در داخل و پیرامون شهر به قدری می‌تواند درآمد زا باشد که اجباری برای تراکم فروشی نیست. 
تشکیل «شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر» 
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با اشاره به ارسال لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر برای تشکیل «شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر» ادامه داد: این لایحه برای مشارکت دادن مردم اعم از مجاوران امام هشتم(ع) و زائران ایشان در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی شهر به شورا ارسال شد. 
وی با اشاره به نظارت شهرداری بر سرمایه‌های مردمی گفت: شهرداری به عنوان امین مردم در این شرکت نظارت می‌کند تا سهام مردم به درستی مدیریت شود.
مزجی افزود: این شرکت با استفاده از سرمایه‌گذاری موسسات قوی کار خود را آغاز خواهد کرد و از طریق استفاده بهینه از درآمد زیرساخت‌هایی که جنبه اقتصادی دارند، اعاشه می‌شود.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: سود این شرکت در ابتدای هر سال اعلام می‌شود تا قیمت سهام با سود آن تعیین گردد. البته با دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر، بلافاصله با بورس و فرابورس هماهنگی صورت می‌گیرد.
مزجی با تاکید بر فراهم‌ آمدن بستر برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تهیه بسته‌های مشارکتی، خاطر نشان کرد: بانک‌های تجارت، سپه، شهر و رسالت بیشترین همکاری را با شهرداری مشهد داشتند و بانک کشاورزی نیز با جدیت وارد گود همکاری شده است.
امکان خرید اوراق مشارکت از سوی کارکنان دولتی و غیردولتی
وی با اشاره به فراهم آمدن امکان 
خرید اوراق مشارکت از سوی کارکنان شهرداری و نهادهای دولتی و غیردولتی و با اولویت ایثارگران، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند 30 درصد این اوراق را به صورت نقدی خریداری کنند. 20 درصد را از محل سود این اوراق پرداخت کنند و 50 درصد را نیز به صورت وام قرض‌الحسنه با قابلیت بازپرداخت یک ساله پرداخت نمایند.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: مشهد طلایه‌دار مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم در پروژه‌های شهری است که از مضجع امام رئوف به عنوان یک رافت برای عالمیان صادر می‌شود.
مزجی سرمایه‌گذاری در احداث 2500 واحد مسکونی را نمونه دیگر زمینه‌سازی برای مشارکت مردم دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری در منطقه غیربرخوردار صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود بافت فرسوده و کم‌برخوردار را به بافت کاملا برخوردار تبدیل کند.
وی افزود: همچنین در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری، به دنبال شناسایی زمین‌هایی با مساحت بیش از 5000 متر هستیم که در برخی موارد نیز به عقد قرارداد رسیده است.
پیشرفت 25 درصدی 24 پروژه مشارکتی
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد به تعریف 24 پروژه مشارکتی اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است که نمونه آن را می‌توان پارک جنگلی طرق عنوان کرد.
مزجی اضافه کرد: 8 پروژه در مناطق برخوردار، 8 پروژه در مناطق کم برخودار و مابقی در مناطق متوسط برخوردار تعریف شده است.
وی به تحقق 39 درصدی بودجه در سال 92 اشاره کرد و گفت: همچنین در سال 93 نیز 77 درصد بودجه معاونت محقق گردید.
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد با بیان اینکه کل بدهی سال گذشته تعیین تکلیف شده، اظهار کرد: 1300 میلیارد از بدهی سال گذشته تعیین تکلیف شد و 2هزار میلیارد تومان بدهی نیز باید تا پایان سال پرداخت شود.
مزجی در خصوص وضعیت واگذاری یا عدم واگذاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: خریدار بالقوه‌ای برای زمین نمایشگاه وجود داشت که توافق اولیه هم در این رابطه صورت گرفت. اما بعدا موضوع منتفی شد و هم اکنون برای واگذاری نمایشگاه برنامه خاصی نداریم. گرچه به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای آن هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار