کد خبر: 736209
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
همزمان با هفته دولت اعلام شد :
شرکت ملی حفاری ایران در یک سال منتهی به ابتدای شهریورماه 94 ، حفر و تکمیل 170 حلقه چاه های نفت و گاز و انجام 378 هزار و 804 متر حفاری در میادین خشکی و دریایی در 10 استان را در کارنامه فعالیت خود ثبت کرد.

در گزارشی که به مناسبت هفته دولت از سوی این شرکت انتشار یافت، آمده است: از شمار چاه های حفر شده 81 حلقه توسعه ای، 8 حلقه توصیفی، 2 حلقه اکتشافی و 79 حلقه تعمیری است که بخش عمده این چاه ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفر شده است.

با تلاش مستمر کارکنان این شرکت در مدیریت های عملیات خشکی یک، 2 و  3  در این مدت حفاری 21 حلقه چاه 348 روز زودتر از زمان پیش بینی شده از سوی شرکت های متقاضی به پایان رسید که این موفقیت از نگاه اقتصادی بسیار با ارزش است.

از ابتدای شهریور 93 تا شهریورماه 94 در حوزه مدیریت خدمات فنی که افزون بر 20 نوع خدمات تخصصی صنعت حفاری ارائه می شود، درمجموع حدود 8 هزار عملیات و در مدیریت خدمات ویژه یک هزار و 255 عملیات در زمینه تعمیر و تکمیل چاه های نفت و گاز ارائه شد.

یکی از خدمات برجسته در بخش عملیات حفاری، حفر چاه ها به صورت افقی است که  فناوری ویژه ای دارد و شرکت ملی حفاری ایران با بهره مندی از متخصصان مجرب در این ارتباط از توانمندی قابل توجهی برخوردار و انجام بیش از 62 هزار متر حفاری به این شیوه از موفقیت های ارزشمند این شرکت در این مدت است

در 12 ماه گذشته یک دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید به ناوگان شرکت پیوست و با عملیاتی شدن آن شمار دکل های ملی حفاری در بخش خشکی و دریایی به 75 دکل افزایش یافت ضمن این که دو دستگاه 94 و 95 فتح نیز در مراحل راه اندازی قرار دارد.

در مدت پیش گفته 181 مورد جابجایی دستگاه های حفاری در مناطق مختلف کشور صورت گرفت که این امر با توجه به این که برای هر جابجایی بیش از یکصد دستگاه خودرو کشنده به کارگیری می شود و حجم عمده کار در قالب محموله های ترافیکی صورت می گیرد، اهمیت خاص خود را دارد بویژه آنکه سرعت عمل در این بخش، موجب شتاب بخشی در اجرای پروژه های حفاری می شود.

اجرای پروژه های کلید در دست یکی از فعالیت های بسیار مهم  شرکت ملی حفاری ایران است که در تحقق آن علاوه بر ارائه عملیات حفاری و خدمات فنی و تخصصی مرتبط،  مهندسی و تامین کالا و مواد نیز برعهده شرکت است که در این زمینه در یک سال اخیر حفاری 11 حلقه چاه در فاز 17 و 4 حلقه چاه در فاز یک طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی به پایان رسید و اجرای حفاری 22 حلقه چاه در فاز 14 از پیشرفت قابل ملاحظه ای دارد

در این مدت همچنین عملیات حفاری 40 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی و 22 حلقه چاه در میدان یاران جنوبی با استقرار 14 دکل حفاری شرکت نیز کلید خورد که تا کنون  حفاری 7 حلقه چاه در آزادگان و 5 حلقه چاه در یاران به اتمام رسیده است.

توسعه همکاری ها با مراکز علمی و پژوهشی و تبادل تفاهمنامه های همکاری، توجه بیش از پیش به ساخت داخل و استفاده از توانمندی های صنعتگران و سازندگان داخلی و بویژه استان خوزستان در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی صنعت حفاری، اهتمام به مسائل زیست محیطی از جمله تجهیز دکل های حفاری به مدیریت پسماند از دیگر توفیقات شرکت در این مدت به شمار می اید.

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر