کد خبر: 733745
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
مدیرعامل ایران خودرو خراسان:
مدیرعامل ایران خودرو خراسان رضوی از ورود 5 خودروی جدید در سالهای آینده خبر داد.
هانیه فیاض

 محمدرضا زاهدی فرد در نشست خبری بازدید از کارخانه ایران خودرو خراسان رضوی توسط خبرنگاران که در اتاق جلسات این واحد تولیدی برگزار شد، گفت : استراتژی های این شرکت برای 5 سال آینده مشخص شده و برای به دست آوردن بازار، 5 خودروی جدید با تیراژهای بالا نیز در دست تولید وجود دارد که بتواند جایگاه ایران خودور را در صنعت خودروسازی مستحکم کند.

وی بیان کرد: تولید این خودروها می‌تواند در افزایش اعتماد اجتماعی مشتریان تاثیر داشته باشد و برای توسعه محصول اقداماتی به انجام رسیده است.

زاهدی فرد با اشاره به افزایش ظرفیت تولید امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت:ظرفیت تولیدخودرو، امسال از 112 هزار دستگاه به 125 هزار دستگاه افزایش یافته است.

وی تعداد پرسنل کنونی این مجموعه رادر حدود 4 هزار نفر برشمرد و خاطر نشان کردبرنامه‌هایی برای افزایش این تعداد نیز در دست انجام است.

وی افزود:روند مهاجرت به حاشیه شهر مشهد، با وجود واحد ایران خودرو در منطقه بینالود کاهش یافته است.

مدیرعامل ایران خودرو خرسان  با بیان اینکه می‌توان امنیت اقتصادی و اجتماعی به ویژه در محدوده‌های روستایی را به صنعت سپرد افزود: سرمایه گذاری در بخش صنعت با توجه به اقلیم موجود در خراسان رضوی بهترین راه برای اشتغالزایی و کاهش مشکلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مناسباتی که وجود ایران خودرو خراسان رضوی در اقتصاد ناحیه به وجود آورده است بیان کرد: برنامه افزایش میزان اشتغال و سرمایه گذاری نیز برنامه ریزی هایی به انجام رسیده است.

زاهدی فرد با اشاره به شکل گرفتن کمپین نخریدن خودرو و موضوعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی  گفت : شرکت ایران خودرو شرکتی است که در بورس فعالیت می‌کند و این شرکت نمی‌تواند محصولات خود را در کشورهای مجاور با قیمت پایین تر به فروش برساند،اما ممکن است در برخی از موارد مشوق‌های صادراتی و یا وارداتی به آنها تعلق بگیرد و بیش از این بالغ امکان ارزان فروختن آنها به لحاظ قانونی وجود ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان با بیان اینکه یکی از بهترین تصفیه خانه‌های کشور در ایران خودرو نصب شده است اظهار داشت: آب تصفیه شده بخشی به تولید بازگشته و بخشی به مصرف فضای سبز می رسد.

وی  در ارتباط با مطالبات قطعه سازان افزود: ایران خودرو در پایان سال 93 بین 85 تا 95 درصد مطالبات پیمانکاران خود را پرداخت کرده و این میزان در سال جاری حدود 62 درصد تاکنون بوده است.

وی استفاده از معافیت مالیاتی را یکی از دلایل تأسیس واحد ایران خودرو در نیشابور عنوان کرد و ادامه داد: با این حال اعلام شد که این شرکت باید مالیاتی را بپردازد و به همین دلیل شرکت منابع مالی خود را به تهران انتقال داده است.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان افزود: همچنین برای به دست آوردن تسهیلات مالی در راستای تأمین نقدینگی مورد نیاز سرمایه گذاری نیاز به تمرکز حساب‌های شرکت وجود دارند و به همین دلیل تمام گردش‌های مالی آن در تهران متمرکز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار