کد خبر: 725132
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
مدیر آبفای روستایی خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: امسال از محل صندوق ملی توسعه ۱۸۵ میلیون دلار جهت ساخت و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی خراسان رضوی اختصاص یافت.
محمد دانشگر در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای نخستین بار مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به ساخت و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی کشور اختصاص یافت که سهم خراسان رضوی ۱۸۵ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با هدف تامین آب شرب و بهداشتی و همچنین جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در سطح روستاهای استان در سال ۷۷ شکل گرفته و در حال حاضر نیز با دارا بودن تشکیلات اجرایی با عنوان امور آب و فاضلاب روستایی در ۲۸ مرکز شهرستان در جهت خدمات رسانی به مردم روستاهای استان فعالیت می کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: از جمله فعالیت های این شرکت می توان به نگهداری و بهره برداری از شبکه های آب شرب روستایی، توسعه و بازسازی شبکه های آب شرب، احداث تاسیسات آب آشامیدنی و دفع بهداشتی فاضلاب اشاره کرد.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی دارای ۷ هزار و ۵۱۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۲ هزار و ۹۴ کیلومتر شبکه توزیع و همچنین یک هزار و ۸۴۴  باب مخزن با ۲۸۶ هزار و ۳۳۲ متر مکعب حجم ذخیره سازی است.

دانشگر اضافه کرد: همچنین بیش از یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت را در قالب ۵۵۰ هزار مشترک در ۲ هزار و ۳۹۷ روستا تحت پوشش خدمات خود دارد که به همین منظور رتبه نخست را بین شرکت های آب و فاضلاب روستایی سراسر کشور داراست.

وی گفت: در حال حاضر ۶۲ درصد مشترکین آب شرب روستایی خراسان رضوی کمتر از الگوی مصرف، آب مصرف می کنند که میزان مصرف این جمعیت حدود ۳۱ درصد آب تولیدی می باشد.

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در راستای جمع آوری و دفع بعداشتی فاضلاب روستاها بر اساس اهداف برنامه پنجم توسعه تاکنون نسبت به انجام عملیات اجرایی و بهره برداری از سیستم های فاضلاب در ۳ روستا با جمعیتی افزون بر ۴ هزار نفر اقدام کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی افزود: همچنین اجرای پروژه فاضلاب روستایی ۲ روستا در شهرستان های مشهد و زاوه را در دست اقدام داریم.

وی در خصوص تامین آب شرب مردم روستاها عنوان کرد: اعتبارات آب شرب روستایی خراسان رضوی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۳ برابر افزایش یافته است که صرفا از محل اعتبارات مصوب سفر استانی هیات دولت به استان تعداد ۱۶۰ روستا از شبکه توزیع آب شرب روستایی برخوردار شده اند.

دانشگر ادامه داد: کشورها از نظر منابع آب تجدید پذیر به سه دسته با فراوانی بالا و سرانه یک هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب در سال به ازای هر نفر، کشورهای با تنش آب بین هزار و یک هزار و ۷۰۰ متر مکعب آب در سال به ازای هر نفر و کشورهای دارای بحران منابع آبی با سرانه کمتر از ۱۰۰۰ متر مکعب آب در سال به ازای هر نفر تقسیم می شوند که در ایران این میزان از ۷ هزار متر مکعب در سال ۱۳۳۵ به یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب در سال رسیده است که این امر ایران را در میان کشورهای با تنش آب قرار داده است.

وی ابراز کرد: منابع تامین کننده آب شرب روستاهای خراسان رضوی یک هزار و ۳۹۵ مورد بوده که از این تعداد یک هزار و ۱۳۶ مورد منابع آبی زیرزمینی شامل چاه های عمیق و دستی و ۲۵۹ مورد نیز منابع آبی سطحی شامل چشمه و قنات است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار