کد خبر: 724770
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
استاندار مازندران مطرح کرد:
استاندار مازندران با بیان اینکه از آمار یک‌میلیون و 325 معتاد در کشور، 38 هزار معتاد در مازندران هستند، گفت: سال گذشته 3 هزار و 770 کیلو موادمخدر در مازندران کشف شد.
سهيل جاني پور

ربیع فلاح در نشست خبری هفته مبارزه با موادمخدر اظهار کرد: موادمخدر از بحران‌های جدی است که در سطح دنیا وجود دارد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت، فقر و بیکاری، انهدام محیط‌زیست و تهدیدات انرژی هسته‌ای از چالش‌های دهه‌های گذشته است، افزود: موادمخدر و روان‌گردان‌ها امروز بزرگ‌ترین شوک هزاره سوم است که در همه دنیا مشاهده شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان ملل 250 میلیون نفر حداقل یک‌بار موادمخدر استفاده کرده و معتاد هستند، بیان کرد: حدود 10 میلیون نفر هم درباره موادمخدر فعالیت می‌کنند و سود خالص موادمخدر در سطح جهان، 500 تا 600 میلیارد دلار است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران با بیان اینکه امروز استکبار و سران کشورهای دنیا از دسیسه موادمخدر علیه دیگر کشورها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: استکبار، مافیای موادمخدر در دنیا است، چون در سال 2001 آمریکا و کشورهای ائتلافی که به افغانستان حمله کردند، مبارزه با موادمخدر و تروریسم را درنظر داشتند اما در هیچ‌کدام از این محورها موفق عمل نکردند.

این مسئول ادامه داد: تولید موادمخدر نسبت به سال 2001 تا 35 برابر در افغانستان افزایش پیدا کرده و سطح زراعی خشخاش در این کشور به‌اندازه سطح شالیزارهای مازندران است.

فلاح با اشاره به 1200 کیلومتر مرز مشترک ایران با افغانستان، خاطرنشان کرد: تولید موادمخدر در افغانستان، تهدید جدی برای ما است چراکه مدعی مبارزه با موادمخدر هستیم و شهدای بسیاری در این راه تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه ایران مبارزه شدیدی در جهان علیه موادمخدر دارد، اظهار کرد: مبارزه با موادمخدر توسط جمهوری اسلامی، توسط نهادهای بین‌المللی تحسین شده است.

استاندار مازندران با اشاره به کشف 550 تن موادمخدر سال گذشته در کشور داشتیم، افزود: 270 هزار زندانی در کشور داریم که از مجاری جریان‌های موادمخدر و روان‌گردان‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس قوه‌قضائیه 70 درصد مسائل و آسیب‌های اجتماعی از محل موادمخدر است، اضافه کرد: حدود یک‌میلیون و 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد و پنج میلیون و 500 هزار خانوار درگیر مسائل موادمخدر هستند.

فلاح با اشاره به اینکه 55 درصد از معتادان، متأهل هستند، تصریح کرد: 700 هزار همسر با وضعیت اعتیاد درگیر هستند و یک‌میلیون و 400 هزار فرزند با پدران و مادرانی معتاد زندگی می‌کنند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه از آمار یک‌میلیون و 325 معتاد در کشور، 38 هزار معتاد در مازندران هستند، ادامه داد: سال گذشته 3 هزار و 770 کیلو موادمخدر در مازندران کشف شد.

فلاح درباره کاهش سن اعتیاد که در برخی موارد 13 سال ذکر شده، اظهار کرد: نمی‌توان این سن را مبنی قرار داد و البته خانواده‌ها باید حساسیت ویژه‌ای درباره این مسئله داشته باشند و ما هم با 11 دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه برای پیشگیری اعتیاد داریم.

وی با اشاره به اینکه تربیت نسل جوان با توجه به شرایط عمومی و ارتباطات فضای مجازی که وجود دارد خانواده‌ها و دولت باید در این زمینه تلاش کنند، گفت: همه دستگاه‌ها باید درباره مبارزه با موادمخدر و پیشگیری از اعتیاد همکاری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر