کد خبر: 724766
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
دیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:
مردم نوعدوست و ایثار گر مازندران در سه ماهه نخست امسال 33 هزارو 827 واحد خون اهدا کردند.
سهيل جاني پور

دكتر اسماعیل پوریانی ا اشاره به اینکه در سه ماه ابتدای امسال حدود 40 هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 33 هزار و 827 نفر موفق به اهدای خون شدند، اظهار کرد: آمار خون‌گیری مازندران در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود یک‌درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از میان اهداکنندگان خون در این مدت 19 هزار و 842 نفر مستمر بودند، افزود: تمام تلاش ما این است که آمار اهداکنندگان مستمر افزایش یابد که خوشبختانه در مازندران این آمار از شاخص کشوری بالاتر است.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: در سه ماه نخست امسال حدود 46 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان توزیع شد.

این مسئول با اشاره به مصرف بالای خون و تعداد زیاد بیماران خاص در مازندران تصریح کرد: روزهای ابتدای ماه مبارک رمضان مراجعات مردم نسبت به سال گذشته کاهش یافته که توصیه ما این است مردم استان خون‌گیری را به شب‌های قدر موکول نکنند و حضور مستمر در پایگاه‌های انتقال خون داشته باشند.

پوریانی با اشاره به اینکه در صورت نیاز بیمارستان و یا مرکز درمانی به خون در سریع‌ترین زمان ممکن این امر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به تمامی بیماران به‌‌ویژه بیماران خاص این اطمینان خاطر داده می‌شود که در کوتاه‌ترین زمان، سالم‌ترین خون در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر حضور پررنگ‌تر بانوان در پایگاه‌های انتقال خون استان، گفت: در سه ماه ابتدای امسال 900 نفر از بانوان موفق به اهدای خون شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر