کد خبر: 724765
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
معاون امور صنایع و معادن استان خبرداد:
در سال جاری پیش بینی می شود بتوانیم به ارزش 550 میلیارد تومان پروانه بهره برداری صادر کنیم که دست کم می تواند 3 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کند.
سهيل جاني پور
علیرضا یوسف نژاد معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه تا پایان سال 93 توانستیم به ارزش 480 میلیارد تومان پروانه بهره برداری صادر کنیم، اظهار کرد: در سال جاری پیش بینی می شود بتوانیم به ارزش 550 میلیارد تومان پروانه بهره برداری صادر کنیم که دست کم می تواند 3 هزار اشتغال مستقیم ایجاد کند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بزرگترین دغدغه واحدهای صنعتی را کمبود نقدینگی دانست و گفت: موضوعاتی از قبیل تامین اجتماعی، مالیات، محیط زیست و انرژی از دیگر مشکلات این بنگاه های اقتصادی است.

یوسف نژاد با اشاره به وجود 3 هزار و 500 واحد صنعتی در استان، گفت: در بیش از 300 واحد صنعتی استان بیش از 35 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به وجود 5 هزار طرح صنعتی در استان افزود: بیش از 550 واحد تولیدی در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند و واحدهای سلولزی مازندران رتبه برتر را در سطح کشور دارا هستند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مازندران 60 درصد ام.دی.اف کشور را تولید می کند، تصریح کرد: ظرفیت تولید کاغذ واحد چوب و کاغذ مازندران در سال 175 هزار متر مکعب است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 واحد صنایع غیرفلزی فعال در استان وجود دارد، افزود: دو کارخانه سیمان در مازندران نیز وجود دارد که یکی 7 هزار تن و دیگری 2 هزار تن ظرفیت تولید دارد.

یوسف نژاد با بیان اینکه صنعت نساجی در مازندران با توجه به میزان رطوبت بالا استان صنعتی مناسب و کم هزینه است، اظهار کرد: نساجی مازندران مشکلاتش کمتر شده و تعداد 400 نفر نیز در آن اشتغال دارند.

وی ادامه داد: صنعت برق الکترونیک از صنایعی است که کمتر در استان داریم و باید این صنعت در استان تقویت شود.معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان کرد: تا کنون 500 بنگاه اقتصادی بزرگ در استان شناسنامه دار شدند که از این تعداد 52 واحد از بنگاه های اقتصادی تعطیل بودند و بقیه با ظرفیت 50 درصدی به صورت 5/1 شیفت در روز فعالیت دارند.

وی بزرگترین واحدهای اقتصادی را کمبود نقدینگی دانست و افزود: موضوعاتی از قبیل تامین اجتماعی، مالیات، محیط زیست، انرژی و... از دیگر مشکلات این بنگاه های اقتصادی است.

یوسف نژاد افزود: در سال های اخیر بر واحدهای کوچک فشار مضاعفی وارد شد و واحدها نتوانستند مقاومت کنند که روش های تامین نقدینگی، رکود اقتصادی، تحریم و نوع مدیریت و همچنین گران شدن نهادهای تولید مثل برق، گاز، و آب از عوامل ورشکستگی آنان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری و 5 هزار جواز در استان صادر شده است، افزود: رتبه استان از نطر پروانه بهره برداری در کشور 8 و از نظر صدور جواز در کشور 7 است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره آخرین وضعیت طرح های اقتصادی استان گفت: 20 طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد و سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد تومانی در اغلب شهرهای مختلف استان وجود دارد که در صورت راه اندازی می تواند بیش از 5 هزار شغل ایجاد کند.

وی وضعیت صنایع لبنی را خوب ارزیابی کرد و درباره صنعت آرد استان گفت: 18 واحد آرد در استان وجود دارد که 60 درصد آن ها فعال است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر