کد خبر: 723786
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرگفت: از۱۰هزار میلیارد ریال اعتبارمصوب وزارت جهاد کشاورزی برای مکانیزه کردن کشاورزی در مرحله نخست ۹۴ میلیارد ریال به استان بوشهر تخصیص یافت.

محمد تقی منوچهری در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه کشاورزی است اظهار داشت: محصول خارج از فصل، خرما، صیفی جات، مرکبات، جو و گندم از عمده محصولات کشاورزی استان بوشهر است.

وی با تاکید بر توجه به مکانیزاسیون طرح‌های کشاورزی بیان کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهر 7 دهم درصد است که نسبت به دیگر استان‌های دراین حوزه دارای جایگاه پایینی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اراضی دیم استان بوشهر عامل پایین بودن ضریب مکانیزاسیون کشاورزی است تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان بوشهر با تغییر شیوه‌های ابرسانی و تبدل اراضی دیم به آبی باید به 95 صدم افزایش یابد.

منوچهری با بیان اینکه 92 میلیارد ریال تسهیلات برای تجهیز اراضی کشاورزی استان بوشهربه ماشین‌آلات کشاورزی تخصیص یافت گفت: از این میزان اعتبار که 85درصد آن جذب شد 145دستگاه تراکتور و 300 دنباله بند به ناوگان مکانیوزاسیون کشاورزی استان بوشهر افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای مکانیزاسیون کشاورزی 10 هزار میلیارد ریال مصوب کرده است افزود: از این میزان اعتبار مصوب در مرحله نخست 94 میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان در راستای مکانیزه کردن اراضی کشاورزی به استان بوشهر تخصیص یافت.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه تولید خرما جایگاه مهمی دارد بیان کرد: این استان درحوزه نخیلات و تولید خرما از جایگاه مهمی در کشور برخور دار است ولی به سبب مجهز نبودن اراضی نخیلات به تجهیزات لازم کشاورزان در کاشت، داشت و برداشت به روش سنتی استفاده می‌کنند.

منوچهری با اشاره به بیش از 117 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر بیمه هستند تصریح کرد: از این اراضی کشاورزی بیمه شده 16 هزار و 113 هکتار آن اراضی باغی و 100 هزار و 774 هکتار زراعی است که تاکنون خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی پرداخت نشده است.
 وی با بیان اینکه دربرنامه ششم توسعه کشور تمام اراضی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند افزود: سال قبل صندوق بیمه محصولات کشاورزی   140میلیارد ریال غرامت به باغداران و 44 میلیارد ریال به کشاورزان زیان دیده پرداخت کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر