کد خبر: 722592
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان خبرداد:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان از افتتاح طرح جوانه‌های صالحین پایگاه‌های بسیج ناحیه امام رضا (ع) اصفهان در تابستان سال جاری خبر داد.

مرتضی عمومهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به منظور تشریح اهم فعالیت‌های این ناحیه در یک سال گذشته و تابستان جاری ، گفت: در سال گذشته بالغ بر 11 هزار نفر از مردم در این طرح‌ها و کلاس‌ها در رده سنی 7 تا 22 سال شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌ها در سال کنونی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال بیش از 15 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر حضرت امام راحل، بسیج یک الگویی برای تمام مستضعفان عالم است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخشی از فرمایشات خود تاکید کرده‌اند که تحقق جامعه اسلامی هدف آرمانی نظام اسلامی است که هدف بسیج نیز این است، بنابراین طبق فرمایش فرمانده کل قوا، هدف اصلی، اساسی و کلان بسیج، تحقق جامعه اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان تصریح کرد: بسیجیان باید در راستای تحقق جامعه اسلامی برای نظام اسلامی گام بردارند، بر این اساس اولویت‌هایی برای پایگاه‌های بسیج تعریف و تبیین شده که نخستین اولویت آن توجه و تمرکز به سند چشم‌انداز عالی است.

وی تاکید کرد: پرداختن به اقدام نماز جماعت، ترویج فرهنگ زکات به معنای عام آن در جامعه و اهتمام به توسعه و ترویج فریضه اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر از جمله دیگر اولویت‌های کاری بسیج است.

عمومهدی با بیان اینکه برگزاری فعالیت‌های آگاهی‌ساز برای مردم در راستای خنثی‌سازی تهاجمات دشمن در وادی جنگ نرم و اطلاع‌رسانی پیرامون آسیب‌های ماهواره برای نسل جوان و بنیان خانواده‌ها و همچنین برپایی کلاس‌های آموزشی در راستای کاهش و پیشگیری مواد مخدر از جمله دیگر اولویت‌های بسیج است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در راستای ماموریت‌های بسیج مربوط به سیاست افزایش جمعیت جامعه اسلامی، نشر معارف دینی و به ویژه مبانی قرآنی و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سال 94 انجام می‌شود.

وی در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌های انجام شده در عرصه اقتصاد مقاومتی این ناحیه بسیج کرد و عنوان کرد: در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد تومان در قالب طرح‌های اشتغال و کارآفرینی بسیجیان به صورت وام‌های پنج میلیونی تا 30 میلیون تومانی پرداخته شده که در نهایت منجر به ایجاد 450 شغل در عرصه‌های مختلف شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان افزود: عمده فعالیت اشتغال بسیجیان کارآفرین با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی و خانگی و بر اساس توانمندی‌ها و مهارت‌ها است که شامل پرورش ماکیان و ماهیان، پرورش شترمرغ، مرغ خانگی، ماهی‌های تزئینی، کشت محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی و همچنین بسته‌بندی محصولات است.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های مهم ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اعزام بیش از 2 هزار نفر از بسیجیان این ناحیه به مناطق محروم کشور و استان در قالب اردوهای جهادی است که به این منظور اردوگاهی در منطقه لردگان استان چهارمحال و بختیاری از سوی این ناحیه برپا شده است.

عمومهدی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی مرتبط با بحث آسیب‌های ماهواره و نتایج نامطلوب آن برای جوانان و خانواده‌ها و شرکت بیش از 5 هزار نفر از مادران و خانواده‌ها در این طرح که منجر به تحویل داوطلبانه و خودآگاهانه یک‌هزار و 500 دستگاه ماهواره توسط خانواده‌ها شد، از دیگر اقدامات شاخص این ناحیه است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 300 جلسه روشنگری مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اعزام بیش از 3 هزار نفر به مرقد امام راحل در قالب کاروان، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و ارائه محصولات و تولیدات برای فروش، اعزام بیش از 500 نفر از مسئولان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج محلات به قم و شرکت در دوره آموزش توانمندسازی افسران جوان جنگ نرم و برگزاری جلسات اغنایی برای بیش از 400 نفر از دخترانی که در امر حجاب وضعیت مطلوب و مناسبی نداشتند تصریح کرد: دعوت و تشویق آنان به انتخاب حجاب برتر از جمله برنامه‌های شاخص و مهم اجرا شده در ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان تاکید کرد: اعتقاد بدنه بسیج و سپاه در امر عفاف و حجاب اسلامی در جامعه که دشمن با ترفندهای متعدد آن را هدف قرار داده، فقط و فقط شیوه‌های اغنایی و عقلانی است و هرگونه برخورد سلبی را نامناسب و بدون نتیجه می‌داند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار