کد خبر: 721256
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
مدیرعامل آبفار مازندران:
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با تاکید بر کاهش فرسودگی شبکه‌های آبرسانی روستایی استان، گفت: مازندران دارای ۲۵۰ پروژه نیمه‌تمام آبرسانی روستایی است.
سهيل جاني پور
مجید عبداللهی در جلسه مشترک هماهنگی با مهندسان مشاور، ناظران و مدیران امور آبفار شهرستان‌ها پیرامون ارتقای کمی و کیفی پروژه‌های آبرسانی روستایی مازندران اظهار داشت: مشاوران و ناظران باید با استفاده از حداکثر توان علمی و تخصصی خود در راستای نظام‌مند کردن کارها برای اجرای پروژه‌های با کیفیت و کاهش هزینه‌ها تلاش کنند.

وی افزود: در مرحله طراحی پروژه‌ها آزمون و خطا صورت می‌گیرد و در اجرای پروژه‌ها جای آزمون و خطا نیست و باید نظارت دقیق، به موقع و درست انجام شود تا هزینه‌ها و سرمایه ملی هدر نرود و از دوباره کاری و خسارات احتمالی جلوگیری شود.

عبداللهی با تاکید بر نظارت دقیق و با دوام  و منظم در جریان اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: نظارت دقیق  باید در حدی باشد که اطمینان حاصل شود روند اجرای کار درست و هدفمند با معیاری اساسی است، ضمن اینکه در روند نظارت شناسایی مشکلات و فرصت‌های جدید، جلوگیری از خسارات و هدر رفت اعتبار و افزایش کیفیت پروژه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفار مازندران، نقش ناظران را علاوه بر نظارت و قضاوت دانست و گفت: ناظران رسالت مهمی دارند و باید به کار، شرکت و کشور تعهد داشته باشند و نظارتی دقیق نه سخت‌گیرانه را پیاده کنند، ناظر باید ضمن جمع آوری اطلاعات از پروژه‌ها آنها را دسته‌بندی و تحلیل کند و انعکاس دهد تا ضرری به کارفرما و پیمانکار تحمیل نشود.

وی با اشاره به وجود بیش از 250 پروژه نیمه تمام در آب و فاضلاب روستایی مازندران، گفت: پروژه‌های نیمه تمام هرچه طولانی‌تر شوند به فرسودگی می‌رسند، البته دلیل اصلی نیمه کاره بودن پروژه‌ها کمبود اعتبار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر