کد خبر: 719951
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی :
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی گفت: ۲ میلیون ۷۲ هزار تن محصولات پارس جنوبی از گمرک این منطقه به خارج از کشور صادر شد که رشد ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه دارد.

مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه ساخت فازهای پارس جنوبی روند مطلوبی دارد اظهار داشت: متخصصان حوزه نفت و گاز کشورمان با تلاش شبانه‌روزی در تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی هستند که تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به صادرات محصولات پارس جنوبی تصریح کرد: 2 میلیون 72 هزار تن محصولات پارس جنوبی در اردیبهشت امسال از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه رشد 72 درصدی نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از صادرات یاد شده میعانات گازی است بیان کرد: از این میزان صادرات 980 هزار و 608  تن آن میعانات گازی است که این میزان محصول پارس جنوبی نسبت به ماه قبل آن رشد 116 درصدی دارد.

یوسفی ارزش کالاهای صادر شده از پارس جنوبی را 1.3 میلیارد دلار دانست و گفت: از این میزان صادرات 565.2 میلیون دلار آن میعانات گازی است که از نظر ارزش رشد 37 درصدی دارد.

وی بیان کرد: اکنون  روند فعالیت طرح‌های مختلف پارس جنوبی مطلوب است که نوید روزهای درخشان در صنعت نفتدر پارس جنوبی می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر