کد خبر: 718762
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
استاندار بوشهر تاکید کرد:
استاندار بوشهر گفت: برای بهره‌مندی بیشتراز موهبت دریا و امکانات زیرساختی و خدماتی سواحل، لازم است صنایع بزرگ در استان بوشهر در کنار سواحل مستقر شوند.

مصطفی سالاری در نشست شورای حفاظت منابع آب استان بوشهر با اشاره به اینکه بحران کم‌آبی ناشی از خشک‌سالی‌ها و کاهش بارندگی است اظهار داشت: برای گذر از این بحران مدیریت مصرف آب در حوزه‌های کشاورزی و آشامیدنی باید در دستور کار مسئولان و مشترکان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت دشت‌های استان بوشهر بحرانی است تصریح کرد : کشاورزان اراضی موجود خود را به آبیاری تحت فشار تبدیل کنند و این در حالی است که کشت نهال جدید در اراضی انجام نشود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مدیریت مصرف آب تنها راه حل مشکل بحران آب است افزود: برای حل بحران کم‌آبی کشاورزان باید مشارکت بیشتری کنند که در این راستا ضمن توجه به توصیه‌های مروجان کشاورزی در مصرف آب طبق تعیین سهمیه بندی اعلام شده اقدام کنند.

سالاری با تاکید بر پیوند بیشتر مروجان با کشاورزان افزود: مروجان در راستای مدیریت آب مصرفی کشاورزان نقش تاثیرگذاری دارند که باید در این راستا تلاش بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه نقش مروجان باید در حوزه کشاورزی پررنگ‌تر شود افزود : پیوند اجتماعی مروجان با کشاورزان در بهینه‌سازی مصرف آب تاثیرگذار است که باید در این حوزه جهاد کشاورزی استان بوشهر اقدامات موثری انجام دهد.

استاندار بوشهر بر نصب کنتور بر چاه‌های آب کشاورزی دشت‌های استان بوشهر تاکید کرد و گفت: اکنون چاههای 4 دشت جم، دهرود، مند و بوشکان در اولویت این طرح قرار دارد  که امسال این چاهها به کنتور هوشمند مصرف آب مجهز می‌شوند.

سالاری با تاکید بر تفکیک آب فضای سبز شهرداری‌های استان بوشهر از شبکه آبرسانی شهرها خاطرنشان کرد: این مهم باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد و شهرهایی که از امکانات لازم برای استفاده از پسآب فاضلاب برای توسعه فضای سبز دارند در اولویت این طرح قرار دارند.

وی کشت نخل جدید در اراضی کشاورزی استان بوشهر ممنوع دانست و تصریح کرد : تولید خرما در استان بوشهر قابل توجه است چراکه این تولیدات ضمن اینکه پاسخ‌گوی نیاز استان بوشهر است به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر می‌شود و کشت نخل جدید با توجه به بحران کم‌آبی غیرقابل قبول است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه صنایع در استان بوشهر گفت : ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ در استان بوشهر مورد تاکید است که استقرار این صنایع در سواحل برای تامین آب مورد نیاز و دیگر امکانات لازم   امری ضروری است.

سالاری بر توجه به طرح‌های آب‌خیزداری و آب‌خوان‌داری در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این طرح‌ها و سدسازی می‌تواند نقش مهمی در کاهش بحران کم‌آبی و تقویت سفره‌های زیرزمینی استان بوشهر داشته باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر