کد خبر: 713531
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
افرادی که چاقی مفرط دارند و شاخص بدنی ‌‌‌آنها بین 30 تا 40 باشد از روش جراحی برداشتن معده استفاده می‌کنند.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه گفت: در افرادی که چاقی مفرط دارند به عبارتی شاخص توده‌ی بدنی آنها بیش از 40 باشد می‌توانیم از روش‌های جراحی استفاده کنیم یا شخص شاخص توده‌ی بدنیش بین 30تا 40 باشد و درمحدوده‌ی چاقی قرار داشته باشد.

وی افزود: ولی اگر شاخص بدنی آنها در محدوده‌ی 30 تا 40 باشد چاقی معمول یا درجه‌ی 2 محسوب می‌شود در این موارد اگر شخص بیماری داشته باشد به عنوان مثال مشکل قلبی و  عروقی دارد یا کبدش چرب است یا دیسک کمر و آرتروز شدید دارد باید به سرعت وزنش را کم کند.

فرح بخش در ادامه  بیان کرد: روش‌های جراحی به چند دسته تقسیم می‌شود به عنوان مثال می‌توانیم معده را کوچک کنیم یا اینکه یک مقدار از روده را برداشت کنیم یا داخل معده بالون گذاشته و یا با حلقه مقداری از معده را مسدود کنیم در این صورت کاهش وزن خیلی به سرعت اتفاق می‌افتد و وزن فرد ظرف مدت کمتر دو تا سه ماه از دست خواهد رفت.

این متخصص تغذیه در پایان عنوان کرد: جراحان معمولا با سنجش وضعیت شخص، بیماری، سن و تحمل آنها روش‌های موثر را برای آنها انتخاب می‌کنند ولی در کنار همه‌ی این‌ موارد رژیم غذایی هم باید داشته باشند یعنی بدون رژیم غذایی این روش کار ساز نیستند و معمولا بالاتر از 16 سالگی این کار انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار