کد خبر: 704662
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
سوم تا پنجم اسفندماه
قائم‌مقام وزير علوم در پاسخ به «جوان»: تحريم علمي و فناوري ايران، خودزني است
قائم‌مقام وزير علوم در امور بين‌الملل از برگزاري اجلاس وزيران علوم و فناوري و نوآوري جنبش عدم تعهد سوم تا پنجم اسفندماه خبر داد كه در اين كنفرانس راه‌هاي همكاري كشورهاي عضو نم در زمينه كاهش اثر تحريم‌ها در حوزه علم و فناوري مطالعه مي‌شود.
 به گزارش «جوان»، حسين سالارآملي، رئيس مركز همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي وزارت علوم و قائم‌مقام وزير علوم در امور بين‌الملل ديروز در نشستي مطبوعاتي با اعلام اين خبر گفت: اين اجلاس با حضور ۵۸ نهاد بين‌المللي در كشور ايران برگزار خواهد شد. ۳۱ تن از وزراي كشورهاي عضو به اين همايش اعزام خواهند شد. همچنين ۹نهاد مهم بين‌المللي در اين كنفرانس شركت خواهند كرد.
سالارآملي گفت: در اين كنفرانس بيانيه علم و فناوري تهران نهايي مي‌شود و مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.  رئيس مركز همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي وزارت علوم در ادامه هدف از برگزاري اين كنفرانس را تحكيم مرجعيت علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران با توجه به رشد ۲۰ سال اخير جمهوري اسلامي اعلام كرد و گفت: از ديگر اهداف اين نشست بسط همكاري‌هاي جنوب به جنوب است.
كل دنيا از كشورهاي شمال و جنوب تشكيل شده ولي شكافي بين كشورهاي شمال و جنوب ايجاد شده و كشورهاي شمالي بيشتر به اين مسئله توجه مي‌كنند كه انحصار علمي داشته باشند. بنابراين اين نشست كمك مي‌كند كه كشورهاي جنوب به جنوب با يكديگر همكاري داشته و نقاط ضعف يكديگر را رفع كنند.
وي در ادامه از ديگر اهداف نشست وزراي علوم كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را توسعه ديپلماسي علم و فناوري و تبادل استاد و دانشجو و انجام پروژه‌هاي تحقيقي بين كشورها خواند.  قائم‌مقام وزير علوم در امور بين‌الملل همچنين در پاسخ به «جوان» با تأكيد بر اينكه در اين نشست از توانايي معاونت علوم و فناوري رياست جمهوري استفاده مي‌شود، در مورد تأثير اين اجلاس در كاهش تحريم‌ها اظهار كرد: در رابطه با علم و فناوري هر كشوري بخواهد ايران را تحريم كند، خودش را تحريم كرده است. همچنين در دو الي سه بند از بيانيه‌ تهران به اين قضيه اشاره شده است كه چگونه با همكاري يكديگر تحريم‌ها را كاهش دهيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار