کد خبر: 696513
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
با حضور سردار نقدی؛
بزرگترین زورخانه باستانی بسیج با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مجتمع بعثت کرمانشاه افتتاح شد
احسان شکری نیا

 بزرگترین زورخانه باستانی بسیج با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مجتمع بعثت کرمانشاه افتتاح شد.

 همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص)، امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مقامات استانی برگزار شد.

این زورخانه در  مجتمع بعثت کرمانشاه قرار دارد و اعتبارات مورد نیاز برای  احداث آن از طریق سازمان بسیج مستضعفین و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تامین شده است.

زورخانه مذکور به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث و از بزرگترین زورخانه های استان کرمانشاه و غرب کشور محسوب می شود.

به گفته حشمت‌الله آرایشی رئیس هیئت باستانی بسیج استان کرمانشاه ، این زورخانه برای استفاده تمامی ورزشکاران و بسیجیان استان مهیا شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح بزرگترین زورخانه باستانی بسیج در کرمانشاه با اشاره به اینکه ورزش باستانی جایگاه عبودیت پروردگار در عرصه ورزش است، گفت: از سال آینده موج افتتاح زورخانه های بسیج را در کشور کلید خواهیم زد.

سردار محمد رضا نقدی، افزود: انسان مومن یک شخصیت همه جانبه دارد و هر مسیری که برمی گزیند برای خدا و با یاد خداست.

وی ادامه داد: اینجا هم که شما آمده اید مکانی است که خشت به خشت آن از بنا و معمار گرفته تا ورزشکارانی که میل و کباده می زنند با یاد خدا و برای خدا کار می کنند و این مکان تفاوت یک انسان مومن با سایر اندیشه هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اهمیت ورزش و آمادگی جسمانی خاطر نشان کرد: باید آمادگی جسمانی و توانایی جسمی وجود داشته باشد تا قدرت های شیطانی مساجد و عبادت گاه ها را ویران نکنند.

وی افزود: زورخانه جایگاه عبودیت پروردگار در عرصه ورزش است. ورزش می کنیم که از یاد خدا غافل نشویم و این تجلی انسان همه بعدی است که فقط با یاد خدا در همه عرصه ها تلاش می کند.

سردار نقدی تصریح کرد: این فرهنگ متعالی است که دنیای امروز از آن محروم است اما ما به برکت ائمه اطهار(ع) از آن بهره مندیم و به امید آن روزی که این ورزش باستانی در میان سایر رشته ها بدرخشد باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توسعه ورزش در بسیج باید از سال آینده یک حرکت پرشتاب داشته باشد و بتوانیم سال آینده موج افتتاح زورخانه های بسیج در سراسر کشور را کلید بزنیم.

وی با تجلیل از حرکات نمایشی باستانی کاران پیشکسوت کرمانشاهی، اظهار داشت: خوب بود که بالاخره پس از اینکه هربار به کرمانشاه می آمدیم و با جوانان ورزشکار روبه رو می شدیم، این بار با پیشکسوتان و جوان های قدیمی را زیارت کردیم و توانمندی آناها را هم دیدیم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر