کد خبر: 693781
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
قطعي و افت فشار گاز نداريم
 سخنگوي شركت ملي گاز ايران با اشاره به ثبت يك ركورد جديد مصرف گاز طبيعي در كشور اعلام كرد: با وجود جهش مصرف گاز اما هيچگونه افت فشار يا قطعي گازي در شبكه سراسري ايجاد نشده است.
مجيد بوجارزاده در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به ورود اولين جبهه هواي سرد زمستاني به اكثر استان‌ها و بارش شديد برف و باران در كشور گفت: كاهش دماي هوا در اكثر استان‌ها به زير صفر درجه منجر به افزايش مصرف گاز طبيعي در كشور به ويژه در بين مشتركان خانگي شده است.
سخنگوي شركت ملي گاز ايران با اعلام اينكه روز گذشته مصرف گاز طبيعي در بخش خانگي به بيش از ۴۲۱ ميليون متر مكعب افزايش يافت، تصريح كرد: با وجود افزايش مصرف گاز در بخش خانگي اما گاز مشتركان خانگي و تجاري در هيچ يك از شهرها و روستاهاي كشور قطع نشده است.
اين مقام مسئول با تأكيد بر اينكه هم اكنون به طور متوسط روزانه بيش از ۸۲ ميليون متر مكعب گاز طبيعي به نيروگاه‌هاي برق تحويل داده مي‌شود، اظهار داشت: اين در حالي است كه از ابتداي سال جاري گازرساني به نيروگاه‌ها با ثبت ركوردي جديد با افزايشي ۹ ميلياردي در مجموع به ۴۰ ميليارد متر مكعب رسيده است.
بوجارزاده با بيان اينكه ثبت ركورد جديد گازرساني به نيروگاه‌ها در حالي به ثبت رسيده است كه امسال در بخش‌هاي مختلف تعداد مشتركان افزايش يافته است، بيان كرد: در شرايط فعلي در كنار گازرساني به نيروگاه‌ها به طور متوسط روزانه ۸۰ ميليون مترمكعب گاز به صنايع عمده و كارخانه‌هاي كشور گاز طبيعي تحويل داده مي‌شود.
وي همچنين با رد هر گونه افت فشار يا اعمال محدوديت در گازرساني به جايگاه‌هاي سي. ان. جي تأكيد كرد: اخيراً شركت ملي گاز ايران مكاتباتي با ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دولتي براي مديريت مصرف گاز در ساعات تعطيل ادارات دولتي انجام داده است. بوجارزاده در پايان خاطرنشان كرد: كاهش ۶ درصدي معادل آزادسازي روزانه ۲۵ تا ۳۰ ميليون مترمكعب گاز بوده كه ظرفيت توليد گاز يك پالايشگاه پارس جنوبي را شامل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار