کد خبر: 692455
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
معاون فرهنگی سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خبرداد:
معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تحویل بیش از یک هزار فقره تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهوراه‌ ای توسط خانواده های کرمانشاهی به پایگاه های بسیج خبرداد.
احسان شکری نیا

کرمانشاه – خبرنگار جوان: معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه از تحویل بیش از یک هزار فقره تجهیزات دریافت شبکه‌های ماهوراه‌ ای توسط خانواده های کرمانشاهی به پایگاه های بسیج خبرداد.

سرهنگ دوم پاسدار بهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار جوان افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی برای جامعه تدارک دیده شد و بخشی از آسیب های شبکه‌های ماهواره‌ای به مردم اطلاع رسانی شد که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه و بیش از یک هزار فقره انواع تجهیزات گیرنده ماهواره به صورت داوطلبانه از سوی مردم نقاط مختلف استان به پایگاه های بسیج و نواحی مقاومت تحویل شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تلاش شد با اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب برپایی همایش‌ها، نشست‌ها، نمایشگاه‌ها مردم و خانواده ها را در جریان آسیب‌ها و تهدیداتی که شبکه‌های ماهواره ای به ویژه شبکه هایی که علیه اسلام و اعتقادات و باورهای مردم فعالیت می کنند آشنا و موفق شدیم بدون استفاده از روش‌های سلبی، جامعه را از اثرات مخرب شبکه‌های ماهواره‌ای آگاه کنیم.

معاون فرهنگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه، تاکید کرد: بالغ بر 300 نشست در زمینه آگاهی رسانی به اقشار مختلف جامعه از ماه مبارک رمضان تاکنون در نقاط مختلف استان برگزار شده و برپایی نمایشگاه‌های مختلف در پارک‌ها، مساجد و سایر اماکن فرهنگی از اقدامات صورت گرفته در زمینه آشنایی خانواده‌ها با اثرات مخرب تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای بوده است.

میرزایی افزود: طراحی و توزیع محصولات فرهنگی ازجمله کتاب، بروشور، پوستر، لوح های فشرده و اقلام تبلیغی در بین اقشار مختلف فرهنگیان، دانشجویان، دانش آموزان و خانواده ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نظر سنجی‌ صورت گرفته در سطح جامعه میزان آگاهی اقشار مختلف جامعه در زمینه استفاده از ماهواره به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری از کسانی که درجریان دام های ماهواره قرار می گیرند، اکنون ماهواره نگاه نمی کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: جمع آوری ماهواره به هیچ وجه در برنامه نبوده است اما به پاس احترامی که خانواده‌ها برای سلامت روحی و روانی خود و جامعه قائل شده اند و دستگاه‌های گیرنده ماهواره خود را تحویل داده اند، یک دستگاه مبدل دیجیتال( ستاب باکس) به آنان اهداء می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده تعداد خانواده‌هایی که گیرنده ماهواره دارند اما دیگر ماهواره نگاه نمی کنند خیلی بیشتر از این هاست ولی برخی علاقه ندارند آنتن های خود را تحویل دهند و همین که به آسیب های آن پی برده اند گام مهمی برای صیانت از کرامت خانواده و جامعه برداشته اند.

میرزایی دوری از معنویت و ایمان، سستی در اعتقادات دینی، آسیب های وسیع مستقیم و غیر مستقیم ارتباطات نامشروع، فروپاشی نهاد اخلاقی خانواده، افزایش طلاق در بین خانواده‌ها، افزایش خشونت و زیان های گسترده مالی را بخشی از آسیب‌های دانست که بر اثر تماشای برنامه‌های مخرب ماهواره در خانوارها بروز می‌کند که منجر به فروپاشی نهاد خانواده می شود و از این رو تلاش های انجام شده در جهت سالم سازی اندیشه خانواده ها بسیار موثر بوده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر