کد خبر: 692071
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان خبرداد:
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان گفت: 25 هزار تن شن و نمک به منظور انجام عملیات های راهداری زمستانی در محورهای ارتباطی استان ذخیره سازی شده است.
بهروج
ناصر محبی در جمع خبرنگاران افزود: این میزان شامل هشت هزار تن نمک و 17 هزار تن شن بوده که در زمسان فصل سرما و یخبندان در سطح جاده های استان استفاده می شود. 

 وی با اشاره به وجود 16 گردنه برفگیر در محورهای ارتباطی استان گفت: برخی تیم های راهداری ازاول آذرماه جاری به منظور خدمت رسانی به مردم و رانندگان عبوری در محورهای ارتباطی کوهستانی و برفگیر استان مستقر شده اند و استقرار رسمی 35 تیم راهداری زمستای استان از نیمه آذرماه امسال انجام شده است. 

 به گفته وی 480 میلیون و 255 هزار و 519 میلیون متر مکعب عملیات برفروبی به منظور بازگشایی محورهای ارتباطی در سال گذشته انجام شد. 

 محبی تصریح کرد: در این زمینه 15 هزار و 971 تن شن و نمک به منظور انجام عملیات های راهداری زمستانی که در راهدارخانه ها و انبارهای موجود ذخیره سازی شده بود استفاده شده است. 

 وی تصریح کرد: در مجموع سال گذشته 13 مرحله عملیات برفروبی در مدت های متفاوت چند ساعت تا چند روز انجام و دو میلیون و 571 هزار و 430 کیلومتر باند نیز برفروبی و نمک پاشی شد.   

وی اظهار داشت: امسال نیز 35 تیم راهداری زمستانی 15 آذرماه جاری به صورت رسمی در محورهای ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان مستقر می شود. 

 محبی با بیان اینکه دو تیم راهداری زمستانی استان متعلق به بخش خصوصی است افزود: در مجموع 365 نفر با استفاده از 246 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای مواصلاتی استان حضور دارند. 
وی با بیان اینکه تیم های راهداری تا 20 فروردین ماه سال اینده با استقرار در این اماکن برفروبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی استان را در فصل زمستان برعهده دارند، اظهار کرد: با توجه به برفگیر بودن برخی از محورهای کوهستانی استان از جمله گردنه های تیراب، رازان و زاغه ، حضور و فعالیت گروههای راهداری برای پاکسازی و بازگشایی مسیر در هنگام بارش برف ضروری است. 

  لرستان دارای 750 کیلومتر راه اصلی، 556 کیلومتر راه فرعی، 104 کیلومتر آزاد راه و 370 کیلومتر مسیر بزرگراه است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار