کد خبر: 690268
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان:
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: استان دارای حدود 400هزار مشترک خانگی است که تاکنون کنتور دیجیتالی 201هزار از این مشترکان نصب و تعویض شده است.
بهروج
محمد بحرینی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این اقدام با هدف نظارت بیشتر ،کاهش تلفات و جلوگیری از تضیع حقوق شرکت انجام شده و تعویض مابقی کنتورهای آنالوگ به کنتورهای دیجیتال در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: همچنین کاهش خطای اندازه گیری مصرف انرژی ، عدم دستکاری کنتورها توسط بعضی از مشترکین ، فروش واقعی انرژی مصرفی ، کاهش تلفات انرژی ، محاسبه های برق مصرفی در سه زمان کم باری میان باری و اوج بار با توجه به سه زمانه بودن این کنتورها، از دیگر مزیتهای نصب کنتور دیجیتالی است.

وی تصریح کرد: استفاده از این کنتورها به لحاظ سه زمان بودن آنها به نفع مشترکین و شرکت های توزیع است چراکه مشترکان می توانند رفتار مصرفی خود را طوری تنظیم نمایند که در زمان های مختلف مصرف های مختلف را داشته باشند.

بحرینی اضافه کرد: با وجود کنتورهای دیجیتال، مشترکان می توانند استفاده از وسایل پر مصرف برقی خود را به زمان های کم باری انتقال دهند که این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه مصرفی مشترک خواهد داشت.

وی گفت: شرکت توزیع برق لرستان سالانه خسارت ریالی فراوانی را به جهت هدر رفت انرژی ناشی از کنتورهای آنالوگ متحمل می شود و چنانچه تمامی کنتورهای آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود ، در مدت زمان دو تا سه سال برگشت سرمایه تعویض آنها انجام خواهد شد.

در مجموع 570 هزار مشترک برق در لرستان وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار