کد خبر: 690080
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه در یزد تنها یک کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد، از بروز مشکلات ساختاری و مدیریتی در این کشتارگاه خبرداد.

علی‌اکبر حدادزاده گفت: وقتی در مورد بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو بحث می‌شود و عوامل سرایت آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، آنگاه اهمیت نقش کشتارگاه در بهداشت و سلامت مردم مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: کشتارگاه‌ها نقشی بسیار اساسی در پیشگیری یا کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام دارند به همین دلیل لازم است نظارت دقیق و کاملی بر روی کشتارگاه‌ها باشد ضمن اینکه از ظرفیت کشتارگاه‌های صنعتی استفاده بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: اهمیت کشتارگاه تا آنجاست که برخی از کارشناسان امر معتقدند اگر کشتارگاهی صنعتی با مدیریت خوب راه‌اندازی شود، یک بیمارستان تعطیل خواهد شد که این امر اهمیت و تاثیر کشتارگاه‌ها را در تامین غذای سلامت برای مردم مشخص می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه تنها کشتارگاه صنعتی دام استان یزد با وجود همه مشکلات، ظرفیت بسیار خوبی برای استان به شمار می‌رود، عنوان کرد: زیرساخت‌های فراهم شده در این کشتارگاه، این شرایط فراهم کرده تا بتوان بخش قابل توجهی از گوشت استان یزد را از طریق آن تامین کرد.

وی بر فعال کردن و راه‌اندازی سردخانه کشتارگاه صنعتی یزد تاکید کرد و گفت: اگر دام پس از کشتار 24 ساعت در سردخانه نگهداری نشود، راه بر ورود بیماری‌هایی نظیر تب کریمه کنگو باز می‌شود.

حدادزاده از تلاش برای استفاده از خدمات کشتارگاه صنعتی یزد به شهرستان‌های همجوار آن خبر داد و بیان کرد: قرار است دو کشتارگاه سنتی به منظور استفاده از خدمات کشتارگاه صنعتی یزد تعطیل شوند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار