کد خبر: 689620
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
در صورت اجرای طرح نکاشت 250 هزار نفر از کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه بیکار می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئولان ارشد استان بحث‌های دریاچه ارومیه را با جدیت دنبال کرده و همگام با سیاست‌های دولت پیش می‌برند؛ افزود: بعد از هشت ماه مطالعه کارشناسان در هشتم تیرماه گزارشی خدمت رئیس جمهور ‌در خصوص دریاچه ارومیه ارائه شد که در آن برای حل مشکل این دریاچه 24 راهکار ارائه شده بود که یکی از این راهکارها اجرای طرح نکاشت بود.

خلیل ساعی افزود: با اجرای طرح نکاشت 530 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شد که ظرف سه روز بارندگی با 600 میلیون متر مکعب این خلأ پر شد. دبیر کار‌گروه فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه گفت: 729 میلیارد تومان اعتبار برای احیای این دریاچه اختصاص یافته که 30 درصد این اعتبار در حال تخصیص است که رقم خوبی است و می‌توان با این مبلغ فعالیت‌های فرهنگی و پروژه‌های عمرانی را در این حوزه انجام داد و خوشبختانه هیچگونه نگرانی از بابت تخصیص اعتبار وجود ندارد.

وی ادامه داد: در صورت اجرای طرح نکاشت 250 هزار نفر از کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه بیکار می‌شدند که رقم بالایی بود و دولت با توجه به تبعات سیاسی و اجتماعی احتمالی آن موضوع را برای بررسی بیشتر به وزارت کشور ارجاع داد. ساعی با تأکید بر صرفه‌جویی جدی آب، از تشکیل و راه‌اندازی کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی احیای دریاچه ارومیه به مسئولیت مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: دبیرخانه کار گروه از استقرار دبیرخانه این ستاد در شهرستان بناب استقبال می کند و یقیناً ورود دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش شهرستان برای اطلاع رسانی مسائل فرهنگی موضوع مثمرثمر خواهد بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار