کد خبر: 689588
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری کاظمین با شهرداری منطقه ثامن مشهد به زودی منعقد خواهد شد.
تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری کاظمین با شهرداری منطقه ثامن مشهد به زودی منعقد خواهد شد.
معاون شهردار بغداد، طی جلسه ای با مسئولان منطقه ثامن شهرداری مشهد با بیان اینکه تشابهات بسیاری به لحاظ فرهنگی و مذهبی بین دو کشور ایران و عراق وجود دارد، گفت: شهرداری بغداد دارای 14 منطقه است که شهرداری کاظمین به عنوان منطقه ویژه مطرح و اقداماتی در جهت نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرمین صورت گرفته است.

احمد جاسم رضا افزود: تاکنون 500 مترمربع اطراف حرمین کاظمین نوسازی و بهسازی شده و دو خیابان در این منطقه بازگشایی شده است.

وی با اشاره به مشکلات این بافت گفت: وجود کوچه های تنگ و باریک، خانه های باستانی، دستفروش ها، تملک خانه ها، مشکلات امنیتی و ... از مشکلات پیش روی ما در جهت اجرای پروژه نوسازی این بافت است.

جاسم رضا با تاکید بر اینکه کاظمین نیاز بسیاری به کمک شهرداری ثامن به ویژه در ایام پیک زائر دارد، افزود: ما گروه های مختلفی را برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از تجربیات منطقه ثامن در آینده نزدیک اعزام خواهیم کرد.

قائم مقام شهرداری منطقه ثامن مشهد نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از بافت پیرامون حرم مطهر رضوی گفت: مدیریت بافت فرسوده اطراف حرم رضوی به صورت هیئت مدیره ای است که متشکل از دو معاون وزارت راه و شهرسازی، شهردار مشهد، قائم مقام تولیت آستان قدس و معاون استاندار خراسان و شهردار منطقه می باشد.

فرهاد حجازی،  افزود: ما در مجموع 200 هزار اقامتگاه را در منطقه آماده خواهیم کرد که 120 هزار نفر در هتل های چند ستاره، 30 هزار نفر در قالب زائرسراهای ارزان قیمت برای زائران کم بضاعت و 50 هزار نفر در قالب واحدهای مسکونی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار