کد خبر: 689275
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
روابط عمومی منطقه ثامن شهرداری مشهد خبر داد:
نخستین کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرداری منطقه ثامن مشهد، با حضور مدیر بحران شهرداری مشهد و شهردار ثامن در محل سالن جلسات منطقه برگزار شد.

به گزارش جوان  - مشهد -  به نقل از روابط عمومی منطقه ثامن شهرداری مشهد، نخستین کمیته راهبردی جامعه ایمن شهرداری منطقه ثامن مشهد با حضور ابوالقاسم باغبان نژاد، مشاور شهردار و مدیر بحران شهرداری مشهد، حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن و نمایندگانی از نیروی انتظامی، آستان قدس، شورای اجتماعی محلات و... ظهر امروز یکشنبه 9 آذرماه در محل سالن جلسات منطقه ثامن برگزار شد.

حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن در این جلسه با بیان اینکه کمیته راهبردی جامعه ایمن سومین کمیته تشکیل شده در منطقه ثامن است، اظهار کرد: پیش از این، کمیته حریم نور با موضوعیت فرهنگی و کمیته آسیب شناسی منطقه با ریاست فرماندار در منطقه ثامن تشکیل شده است.

وی افزود: از حدود دو ماه پیش بحث عضویت جامعه ایمن منطقه ثامن در الگوی جهانی مطرح شده و در این مدت جلسات بسیاری برگزار و دبیرخانه ای برای این موضوع نیز در منطقه ایجاد شده است.

ضمیری با اشاره به پیش بینی 9 کارگروه تخصصی برای بحث جامعه ایمن در منطقه گفت: کارگروه آموزش و ایمنی معابرعمومی، ایمنی واحدهای اقامتی، ایمنی تکایا و مساجد، ایمنی عمران و شهرسازی و کارگروه های ساختمانی، ایمنی آسیبهای اجتماعی و رفتارهای پرخطر، ایمنی بلایای طبیعی، ایمنی محیط شهری در مناسبتها، ایمنی محیط زیست و آلودگیهای شهری و ایمنی زائر و زیارت 9 کارگروه جامعه ایمن شهرداری ثامن می باشد.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: هدف ما از این اقدامات کاهش آسیب ها و استفاده حداکثری و بهینه از فضای موجود است.

ابوالقاسم باغبان نژاد، مشاور شهردار و مدیر بحران شهرداری مشهد نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین همایش بین‏المللی جامعه ایمن در مشهد، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده جامعه ایمن توسط شهرداری مشهد در سطح ملی و بین‌المللی بیان کرد.

وی با بیان اینکه منطقه ثامن نسبت به دیگر مناطق و براساس مصوبه شهری، منطقه ای مستقل به شمار می رود، گفت: باید یک بانک اطلاعات کامل در منطقه ایجاد و تمام آمار منطقه در این بانک اطلاعات وارد شود.

شایان ذکر است که در این جلسات نمایندگانی از آستان قدس، نیروی انتظامی، کسبه منطقه ثامن، شورای اجتماعی محلات و... نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار