کد خبر: 685425
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان:
علیرضا درویش نژاد در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: اعتقادات دینی مردم باید به سطح عالمانه و عاقلانه برسد.

درویش نژاد ضمن تأکید بر بسترسازی مناسب در بخش های مختلف جامعه افزود: برگزاری همایش های علمی با حضور نخبگان و مشاهیر دینی و مذهبی جهان، هم چون کنگره بین المللی امام سجاد(ع) می تواند یکی از راه های افزایش عقلانیت در سطح اعتقادات دینی مردم باشد.

وی به تبیین شخصیت و کرامات حضرت امام سجاد(ع) پرداخت و اظهار داشت: امام سجاد(ع) دارای شخصیت علمی و عرفانی بسیار برجسته می باشد و کتاب صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه مهم ترین کتاب علمی، عرفانی و تعقلی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: برداشت های ناصحیح درباره امام سجاد(ع) که در سطح عامیانه جامعه و باورهای مذهبی رواج دارد می باید زدوده می شود و بهترین روش برجسته کردن آثار امام سجاد(ع) به صورت علمی و عالمانه می باشد.

علیرضا درویش نژاد شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) را از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره دانست و گفت: این رسالت از طریق دعوت اندیشمندان بین المللی از ادیان مختلف امکان پذیر می باشد و امسال نیز سخنرانان و نخبگان دینی از کشورهای عربستان، عراق، یمن، پاکستان و چهره های علمی مسیحیت و اهل تسنن به کنگره دعوت شده اند.

وی به برگزاری پیش کنگره امام سجاد(ع) در تهران اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور هرمزگانی های مقیم تهران در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری برگزار می شود که هدف از آن، معرفی ظرفیت های استان و جایگاه کنگره به عنوان یک میراث معنوی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در خصوص تفاوت های کنگره امسال با سال قبل عنوان کرد: دریافت بیش از 80 مقاله از سراسر جهان، حضور اندیشمندان بین المللی در همایش، انتشار مقالات کنگره در سطح جامعه، مشارکت همه دستگاه ها و سازمان ها، برگزاری هم زمان کنگره در هفت استان کشور و ... از مهم ترین ویژگی های شاخص کنگره امسال می باشد.

درویش نژاد در ادامه به برگزاری هم زمان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در 7 استان کشور اشاره کرد و اذعان داشت: برای اولین بار کنگره امام سجاد(ع) هم زمان با هرمزگان در استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، کرمان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خوزستان و فارس برگزار می شود.

وی در پایان از استاندار هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، فرماندار، شهردار، آموزش و پرورش، صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دانشگاه ها و سایر نهادها و سازمان ها تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است چهارمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) 28 آبان ماه مصادف با 25 محرم الحرام در سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) در سالن پالایشگاه نفت شهرک مروارید بندرعباس برگزار می شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر