کد خبر: 683069
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کرمی راد در گفتگو با جوان:
یک تحلیلگر مسائل سیاست بین الملل گفت: آیت الله شیخ نمر روشنگری های زیادی علیه رژیم آل سعود انجام داد و همین مسئله و نیز شکست های عربستان در عراق و سوریه سبب شد آل سعود برای انتقام از وی به چنین اقدامی دست بزنند
رسول شکری نیا
 

یک تحلیلگر مسائل سیاست بین الملل گفت: آیت الله شیخ نمر روشنگری های زیادی علیه رژیم آل سعود انجام داد و همین مسئله و نیز شکست های عربستان در عراق و سوریه سبب شد آل سعود برای انتقام از وی به چنین اقدامی دست بزنند.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، دکتر محمد کرمی راد با اشاره به اعلام مقامات سعودی در خصوص حکم اعدام برای آیت الله شیخ نمر، اظهار داشت: این مسئله برای جهانیان اثبات می کند که حکومت آل سعود در منجلاب جهل و فساد خود قوطه ور است و با این چنین اقداماتی می خواهد روبروی روشنگری ها بایستد.

وی افزود: سعودی ها حتی به به برادر آیت الله نمر که در دادگاه برادرش فقط حضور داشت رحم نکردند و او را هم بازداشت کردند.

کرمی راد اضافه کرد: آیت الله شیخ نمر کسی بود که در برابر حکومت فساد در عربستان ایستادگی کرد و روشنگری های زیادی علیه این رژیم انجام داد و همین باعث شد که آل سعود برای انتقام گیری از وی به چنین اقدامی دست بزند.

وی خاطر نشان کرد: حکم اعدام آیت الله نمر نه تنها خلاف انسانیت و اخلاقیات بشری است با حقوق بشر و اسلام نیز همخوانی ندارد به همین دلیل بایستی تمامی نهاد های حقوق بشری که برخی از آن ها دارای استانداردی دوگانه نیز هستند، نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

نماینده سابق مردم کرمانشاه در مجلس شوراری اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم در پایان گفت: عواقب این اقدام و حتی طرح آن برای عربستان غیرقابل پیش بینی است و جرقه نهضت شیعیان علیه عربستان توسط حاکمان ظالم این کشور زده شد و یقینا" ظلم پایدار نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر